torsdag den 26. juli 2012

Mannequinfotos af 'Simple Summer Tweed' - og lidt mere


Så er der modelfotos af den 'Simple Summer Tweed' af Heidi Kirrmayer
jeg strikkede til min yngste søster.

Mængden af garn er svær at bedømme, eftersom de var vundet op på nøgler, der ikke var vejet på forhånd.
Men anslået ca. 250-300 gram højlandsuld fra garnudsalg.dk
og en tilsvarende mængde silketweed fra frujensensunikum.blogspot.dk

De to garner går fint i spænd. Der er strikket på pind 4.


 Modellen er enkel, og er strikket oppefra og ned.

Det har haft den store fordel, at monteringsarbejdet er begrænset.
Jeg indrømmer det gerne - sammensyninger er mit svage punkt.
Men ikke her ! for her er ingen ;o)

Jeg kan godt lide den enkle model, der ruller forneden, og hvor halskraven
også er baseret på 'rul'.
Den, jeg lavede til min anden søster, fik retriller i halsen, og ditto forneden 
(viste det sig, da hun ville have den forlænget).

'Rullelukningen' gør trøjen lidt frisk - og så vidt jeg kunne se på trenden i meget
af det tøj der var på hylderne i Gøteborg, er det også kraftigt oppe i tiden.
Og bliver hun træt af det, kan jeg altid strikke en kant på.

Som I måske kan ane ud af billederne, var søsteren ovenud glad og tilfreds.

Min nye sommertop fra 'Kreativ Strik' voksede lidt under færgeturen.

Mere fra Gøteborgturen følger i et senere indlæg
Dog kan jeg løfte sløret for, at vi bl.a. var i 'Garnfabriken'.

Cliffhanger: holdt garnembargoen ?

7 kommentarer:

Balles Bazaar sagde ...

Den blev da bare super fin. Det passer fint til modellen at den har rullekanter.

Strikkefuglen sagde ...

Smuk bluse og hvor de klæder hinanden :-) glæder mig til at se mere fra turen til garnfabrikken :-)

Lis sagde ...

Den er så flot. Jeg er imponeret over at du kan finde to tråde sammen og få så smukt et resultat ud af det. Den er blevet smuk og modellen er så enkel og fin.

Kh. Lis

Berit sagde ...

En simpel kant kan sommetider gøre et enkelt blusedesign til noget rigtig fint!

marion sagde ...

den ser sørme da også lækker ud... glæder mig til at høre mere om jeres tur...

Strikkeheksen sagde ...

De passer jo perfekt til hinanden - trøje og søster :-) Rullekanter er simpelthen sejt, så bliv du bare ved med det :-)

Jeg vil også til Göteborg!! Men det bliver ikke lige denne sommer. Til gengæld kan jeg jo begynde at strikke noget fra Naturlig Strik :-)

Lea sagde ...

Hvor er den flot, den model. Heldig søster, der har fået så lækker en bluse!