torsdag den 5. juli 2012

Lidt mere af det hele fra Læsø.


En god gerning kan ikke gentages for ofte..

ej heller besøg på saltsyderiet og i Uldstuen.
Vi havde nemlig gæster hjemmefra, og de skulle se 
det ypperste af hvad Læsø kunne byde på.

(og så havde jeg jo også lige lovet min veninde at købe et par filtfutter til hende)
Derfor måtte vi jo lige en svip forbi uldstuen igen.


Futterne blev indkøbt
og det samme gjorde disse smukke ravknapper, en ulden undertrøje 
og nogle maskemarkører.
Desuden var min mor fyr og flamme da hun så en opstrikket model af Rosalinde,
så den måtte også lige med hjem.
Kittet, og ikke den opstrikkede model, forstås. 
Det er mig, der kommer til at opstrikke modellen - engang. 
Jeg kom vist til at sige ordet 'julegave'.


Til de interesserede : ja, der findes stadig ting i Uldstuen, jeg ikke har købt ;o)
men det tynder ud i det.


Vi fandt et fantastisk sted at indtage den medbragte frokost - ved Horneks Odde.
Her kunne vi bl.a. se Sveriges færgerne passere.. og lur mig, om ikke det var Hirsholmene i horisonten.

Menuen var en yderst delikat salat med jomfruhummeraler, kreeret til lejligheden.
Desværre glemte jeg at fotografere - 
det må jeg huske, hvis jeg laver den igen. 
Dertil brød og hvidvin, og frugt og brownies til dessert.


Her er lige lidt stemning fra Rønnerne, nær Saltsyderhytten.


6 kommentarer:

Lea sagde ...

Ih, altså, jeg bliver da vist nødt til at besøge Læsø en dag!

Det lyder til at I har en helt igennem skøn ferie deroppe!!! Og klart den gode uldbutik fortjener mere end et besøg :-)

Fru Knudsen sagde ...

Mon alle dine indkøb kan være i bilen hjem? Godt at være på forkant med julegaverne, det synes din mor sikkert også. Fortsat god ferie

Lis sagde ...

Dejlig ferie beskrivelse du giver os. Læsø må snart betale good will money til dig.

Den frokostret, må gerne snart komme med opskrift og billeder.

Kh. Lis

Hanne Rimmen sagde ...

Ja, du sælger godt. Læsø og Ulstuen må være dig evig tak, efter dine smukke indlæg ;o))
Jeg elsker allerede uldfutterne og kan næsten mærke dem på mine fødder, ahh...
Jeg siger TAK ;o)

Frk.Bogorm sagde ...

En ren fornøjelse at besøge din blog, så mange smukke billeder! Får du penge under bordet fra fåreavlerne og turistbureauet? :-)
Jeg vil også til Læsø!
God weekend!

Strikkeheksen sagde ...

Sikken en skøn reportage fra Læsø, Mona - det er et af de steder i DK som jeg endnu ikke har besøgt, så nu skriver jeg mig det lige bag øret :-)

Den Uldstue MÅ jeg ganske enkelt besøge og jeg er også ret sikker på, at jeg engang må lave den Strandskadetrøje - jeg kan sørme godt forstå, at du faldt for den :-)