torsdag den 5. juli 2012

Glaspuster, markedsdag, og ringe fra Bali


Frokosten igår indtog vi på en bænk ved 'Bovet'
et areal, der grænser ud til en lavvandet bugt.
Her møder øjet ikke megen modstand.
Helt ude i horisonten er der som om der er noget der svæver 
men det er vist helt 'vandfaste' øer. Det med svævningen må være et optisk bedrag.
Det er et sted, hvor mange fugleelskere holder af at kigge på fugle.


 Ikke langt derfra ligger Læsø glaspusteri.
Et hyggeligt sted, hvor man kan se glaspusterne i arbejde.
Der er en fin lille butik, hvor de dels sælger egne produkter
og dels skønne ting fra Bali.
Desuden så jeg nogle flotte hjemmestrikkede trøjer til kun kr. 500,- 
(svært at gøre det selv for de penge).
Havde desværre ikke åndsnærværelse til at fotografere.


Derimod fik jeg snuppet et foto af denne ring fra Bali, som jeg købte hos glaspusteren.

Idag var vi til torvedag i Byrum - de næste fotos er derfra.
Uldstuen er ikke de eneste på Læsø, der selv spinder garn.
Læsø Garnspinderi gør også - og her er foto fra deres bod.
bemærk den flotte jakke.
Det var et meget velassorteret marked, med masser af fine ting.
bl.a. smykker af rav, fundet på Læsø.

7 kommentarer:

Eva sagde ...

Hvor ser det dejligt ud. Jeg har aldrig været på Læsø, men det burde jeg da vist....

Fru Knudsen sagde ...

Jeg er stadig misundelig på dig, ville gerne være på Læsø, måske skal jeg tale med husbond om endnu en ferie der

Hanne Rimmen sagde ...

Hygge hygge hygge...
- der kunne jeg også godt tænke mig at være ,o)
SÅ mange fin ting og tilmed sol
knus

Bettina Holst sagde ...

Har aldrig været på Læsø - måske man skulle tage dertil en dag :-)

Lis sagde ...

Ihh en skøn ring du har købt. den er jeg vild med.

Garnspinderiet ser også spændende ud.

Læsø kalder mere og mere.

Kh. Lis

Mette G. sagde ...

Uha Læsø er et dejligt sted at være og sikken da en fed ring, du har fået dig :-)

marion sagde ...

Hvor ser det altså bare hyggeligt ud og sikken en flot ring du har købt den er da noget helt særligt....