fredag den 13. juli 2012

En buket fra haven + lidt ærmesjov


Lige en lille buket fra haven.
Det er nu, det hele står i fuldt flor.
Dvs. det hele står ikke i  fuldt flor. Mange af mine roser er ikke sprunget ud endnu
og mine solsikker er kun det halve af hvad de plejer.
Mon ikke det er den kølige forsommer vi har at takke for det ?
Ærteblomsterne skranter - men det skyldes, at jeg nu for 4. eller 5. år i træk planter samme sted.
Jeg har læst hos Claus Dalby, at man skal variere stedet hvor de gror, ellers udpines jorden.
Det ved jeg nu til næste år.


Men nogle roser kunne jeg da tage ind - og sammen med blomsten fra Løvefod, lidt storkenæb, frøkapsler fra akelejen, samt en blomst fra hostaen, blev det vist en meget sød sommerbuket.

Jeg strikker på det første ærme til 'Pompon sans Pompon' (som jeg har døbt den),
og jeg nærmer mig ærmekuppelen.
Det bliver lidt spændende, hvordan den fungerer med det lange ærme.
Trods en lang bjergetape (på touren) igår, og en krimi aften i tv,
nåede jeg ikke at blive færdig med det første ærme.
Sådan noget mønsterstrik tager altid længere tid end beregnet.



3 kommentarer:

Berit sagde ...

Sikke en smuk buket!

Min have kan ikke præstere samme flor, men det kræver vist at man passer det godt og det har vi ikke tid til ligenu.

Eva sagde ...

Skønne blomster. Man kan jo godt forstå, hvis blomsterne ikke synes så godt om vejret....

Frk.Bogorm sagde ...

Sikke en dejlig buket :-)
Jeg har også en masse blomster lige nu - og ekstradejligt er det så, at jeg nu har 3 ugers ferie og ikke skal nogen steder, så der er masser af muligheder for at plukke fine buketter og tage ind - hvis man da ikke drukner under forsøget!