søndag den 22. juli 2012

Anmeldese 'New England Knits'


Nu har jeg igen fået fingrene i en rigtig god strikkebog
Og igen får jeg lyst til at strikke det hele (eller store dele deraf).

Det drejer sig om 'New England Knits, timeless knitwear with af modern twist' af
Cecily Glowik MacDonald and Melissa LaBarre.
udgivet på Interweave 2010.

Egentlig lånte jeg den på biblioteket, og fandt deri en model jeg ville strikke.
Men da det trak ud med tid til det, opdagede jeg den hos saxo.com og købte den der.


 Der er  rigtig mange søde modeller man kunne fristes til at strikke.
Se fx denne søde nederdel - for slet ikke at tale om tasken !
Den kunne jeg faktisk godt finde på at kaste mig over, en dag hvis jeg får tiden til det.



Whalewatcher huen er da uimodståelig, og denne Montpelier Jacket er rigtig smart med frontstykket.

Den, er står øverst på min liste her fra bogen er imidlertid den I kan se på det nederste billede.
Jeg har en fantastisk silketweedgarn i en varm aprikosfarve, som jeg kunne tænke mig at strikke den i.
Kan lige forstille mig, at det vil blive godt.

Dette var kun et lille udvalg af lækkerier fra bogen. Der er masser andre der er værd at kigge nærmere på.
Modellerne egner sig bedst til efterår og vinter.

Bogen har masser af fokus på selve strikketøjet - og som en særlig god ting kan fremhæves
et større afsnit sidst i bogen, der redegør for særlige teknikker og forkortelser.

I øvrigt har jeg vundet et gavekort på kr. 200 til (efter eget valg) Saxo.
Jeg er medlem af Danmarkspanelet hos DR, hvor man indimellem 'udsættes' for en forbrugerundersøgelse af DRs programmer. Det er her, jeg har vundet gavekortet.

Nu går jeg og hygger mig med at overveje hvad den næste strikkebog skal være .. 

6 kommentarer:

Lis sagde ...

Lækker bog, og ja vi to har vist lige samme smag i den bog. Lækre sager du viser og den nederdel og taske er jo bare så mig.

Tillykke med gavekortet.

kh. Lis

Balles Bazaar sagde ...

Jeg kan godt forstaa du er forelsket i den sidste. Jeg er ogsaa faldet pladask.

marion sagde ...

uhhh ja der er mange lækre modeller kan godt forstå, at du er faldet for den bog :-)

tillykke med gavekortet spændende hvilken bog du falder for :-)

Eva sagde ...

Det er nogen lækre modeller, du viser.
Jeg har endnu ikke kastet mig ud i opskrifter på engelsk, med det kunne da være.....

Strikkeheksen sagde ...

Det er sådan en dejlig bog, Mona, jeg kan godt forstå, du er begejstret :-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Hei Mona
Vi er akkurat nå på Villa Snekkersten, og her er det helt fantastisk. Helt nydelig og sjarmerende sted og morgenmaten i sola på terrassen er den lekreste jeg har spist. Tusen takk for tips! :) Nå skal vi snart en tur innom Louisiana før turen går til København.