søndag den 24. juni 2012

Simple Summer Tweed til søsteren er nu færdig.


Her i weekenden blev jeg færdig med Heidi Kirrmaiers 'Simple Summer Tweed'.
Opskriften fandt jeg på Ravelry, og den har været dejlig nem at strikke.
Heldigvis - for jeg skal igang med 2 mere i samme model.

Denne udgave er til min søster. Den er strikket i en tråd Højlandsuld fra garnudsalg.dk
- købt da der var garagesalg her i forsommeren. Farven er turkis.
Silketweed er købt hos frujensensunikum.blogspot.dk, farven er fersken.

De to garner spiller rigtig flot sammen. Dejligt bløde er de begge, og de har artet sig fint i vask.
Trøjen er strikket på pinde nr. 5, så det er også gået tjept. Jeg startede i pinsen.


 Nu er jeg spændt på, hvad søsteren siger til trøjen.
Kunne forstå, at der kunne være risiko for, at der skal strikkes i længden.
søsteren er lidt højere end jeg - så måske bliver det sådan. 


 Fotoseancen fandt sted i Skåne, hvor jeg var på besøg hos min veninde og hendes familie.
De er lige flyttet i nyt hus, hvor der er den skønneste gamle have.
Simpelthen så charmerende.
Den perfekte ramme for lidt blogfotografering.


En af de nærmeste dage vil jeg vise jer noget sportsudstyr jeg fik fra Paris .. 
og det næste strikkeprojekt, der er på pindene.

8 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Fin bluse, det bliver jo næsten som DR "genudsendelse".
Sikke en charmerende have, er spændt på sportsudstyr og dit næste projekt.

Eva sagde ...

Den er blevet fin. Din søster er heldig:)

ettej sagde ...

skøn trøje.
Og spændende, hyggelig have - lige til ren afslapning! :-)

Frk.Bogorm sagde ...

Flot! Ja, din søster er en heldig kartoffel

vidunderlige univers sagde ...

Hvor blev den lækker den trøje - og sød farve..:0) JA den have er da fantastisk.. Mega flot.
Ja nyt på pindene - hvad bliver det til så!! Spændende
KH Iben

diy se her hvordan sagde ...

Lækker lækker bluse. Flot lavet.

Strikkefuglen sagde ...

Flot bluse i en skøn farve, heldige søster ;-) Åhh hvor ser din have fin ud:-)

Lis sagde ...

Den er super fin. Ser også ud som en hurtig, enkel model, som kan bruges til alt.

Kh. Lis