tirsdag den 26. juni 2012

Så er der nyt på pindene


Så er der nyt på pindene.
Det drejer sig om 'Pompon' fra Lene Holme Samsøes 'Feminin Strik'.
Det er en rigtig sød model, som min mor straks forelskede sig i.
(trøjen bliver strikket til min mor).

Jeg har lavet følgende ændringer:
  • Den bliver med lange ærmer
  • garnet er ikke det originale, men Højlandsuld i 2 tråde fra www.garnudsalg.dk
  • ribkanten forneden strikker jeg 3 r 1 v - og ikke omvendt, som i opskriften.
  • jeg strikker på rundpind.
  • ribkanten er mindre, end på originalen.
Bliver det så overhovedet den trøje ? ja, mon ikke der vil blive visse ligheder ;o)
I hvert fald det meget smukke blomstermønster, der går strygende, så længe det foregår på rundpind.
Jeg gruer lidt for når der skal strikkes frem og tilbage. Mønster på vrang pinde er ikke så nemt. Men mon ikke det går ?

5 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

JO JEG TROR DET GÅR, DU HAR VÆRET UDE I STORE UDFORDRINGER FØR, TROR JEG

Merete sagde ...

Selvfølgelig kommer det til at gå, då du ikke strikker på rundpind mere. Glæder mig til at se den færdig

marion sagde ...

den ser så spændende ud :-) glæder mig til at se den færdig

laj sagde ...

selvfølgelig går det.. Det ser vild flot ud allerede

Lea sagde ...

Endnu engang må jeg tage hatten af for dit engagement i at strikke til dine kære!

Blusen til din søster og nu denne til din mor er skønne sager.