fredag den 8. juni 2012

På en bænk i Kongens Have


Igår havde jeg et par timer til overs,
i forbindelse med at jeg var en tur i København.
Det gav mig en hyggelig anledning til at genopleve
nogle af de steder, jeg besøgte en del på et tidligere tidspunkt i mit liv.

Et af disse steder er Kongens Have.


Også her stod rododendron i fuldt flor.
Og nej - det er ikke en lotusblomst, men en rododendron på vej i blomst.


En fin lille statue.
 - og så Gråbrødre Torv, som også vakte minder.

Derefter lykkedes det mig at cruise gennem Strøget uden at købe noget. 
Til gengæld fandt jeg det hyggeligt og afslappende bare at bruge tid i byen
uden at skulle noget særligt.
Det nød jeg et par timer indtil jeg skulle med flyveren hjem.

Det sidste billede måtte jeg vise, trods den dårlige kvalitet.
(der skyldtes at der blev fotograferet med stort zoom ud gennem vindue.)
Haren på billedet tilbragte rigtig lang tid med sin toilette .. 

3 kommentarer:

marion sagde ...

Lyder lækkert med sådanne et par timer i københavn er sørme længe siden, at jeg har været på de kanter...

Lis sagde ...

Det ser så hyggeligt ud i Kongens have, jeg har aldrig været så meget i København at jeg også har haft tid til en tur i den have, men det ser ud som om det er et besøg værd.

God week-end til dig.

Kh. Lis

Eva sagde ...

Der er dejligt i København. Som ung kom jeg der meget sammen med en veninde, og vi nød de mange oaser.

Men naturen med harer og ro og fred er nu også dejlig.