søndag den 10. juni 2012

Jordbær og Isolde


Så er de her, de friske jordbær !
Her på egnen får vi dem fra gården 'Føltved' 
- og det er simpelthen de bedste jordbær jeg kan få.

Og det glædelige er, at sæsonen er så lang, at den rækker næsten hen til 1. august.
jubiiii..


Isolde skrider fremad. 
Jeg er nu ved at gøre nr 2 ærme færdigt, og det næste er,
at ærmerne skal strikkes på pullen med et bærestykke.
Håber at blive færdig i denne weekend,
eller allersenest i ugen der kommer,
for jeg har lovet min mor 'pompon' fra Kreativ Strik
(i en udgave med lange ærmer og i højlandsgarn)
og den skal hun gerne have, så hun kan bruge den her i sommer. 
Så her strikkes på livet løs. 
Samtidig er der også gang i en søstertrøje, og en anden planlagt.
Isolde er i bogen 'Close' af Lisa Renner. 

10 kommentarer:

vidunderlige univers sagde ...

Igang med nyt igen - du er en power woman.. Hi hi.. Dit forrige indlæg havde en super overskrift.. Nu synger jeg den sang resten af dagen og mindes bamse..
KH Iben

**Perler på snor** / Dorthe DK sagde ...

Hvor lækkert med nye jordbær - jeg må holde øje, troede ikke de var der endnu.

God søndag.
:-) Dorthe

diy se her hvordan sagde ...

Umhhh - måske skulle jeg besøge bondemanden med jordbærmarkerne. De er økologiske og man kan købe helt frikplukkede bær hos ham.

Berit sagde ...

Mums for nogle lækre jordbær! Må vist hellere tjekke vores lokale jordbærmand.

Isolde ser ud til at være rigtig lækker. Der er nu noget med snoninger...

Lea sagde ...

Isolde ser ud til at blive rigtig god!!!

Mums, jordbær.... jeg venter spændt på vores; der plejer at være flere end vi selv kan spise selvom vi rent faktisk ikke har ret mange jordbærplanter; 13-14 styks, tror jeg.

Vibekes lille ullne sagde ...

Herlige jordbær! Her må vi enda vente litt før sesongens jordbær kommer.

Isolde ser flott ut, gleder meg til å se den ferdig. :)

Eva sagde ...

Danske jordbær kan ingen slå.

Du milde en masse snoninger. Den bliver vildt flot, din Isolde.

marion sagde ...

ja jordbær er altså bare så skønt og jeg håber på snarligt godt vejr, så mine bær i haven kan blive lækre og røde... synes det er lidt dyrt at give 35 kr. for en bakke bær... men måske jeg bare er nærig..

din trøje ser lækker ud...

Hanne Rimmen sagde ...

Glæder mig til, at vi kommer "hjem", for så skal vi ha jordbær, masser af jordbær ;o)
Du har sandelig gang i pindene.. hep hep fra mig.
Isolde ser ud til at blive super smuk.
kh.

Føltved Jordbær sagde ...

Hej Mona Elisabeth og aller jer andre

Tak for de pæne ord om vores jordbær. Vi lægger stor flid og omhu i at dyrke, så vi er rigtigt glade når nogen synes godt om det.
Og ja...35 kroner er også en sjat penge, men fordævlen det er dyrt at lave tidlige jordbær.
For at få jordbær så tidligt som muligt, dækker vi store arealer med fiberdug og plastik, som skal tages af når der bliver for varmt, og lægges på igen når der bliver lidt for koldt. Det tager mange timer, for slet ikke at tale om prisen på fiberdugen, derfor tager vi lidt mere for vores bær i starten :)

Vi håber at ser jer i vores boder til sæsonen 2013 :)

Hilsen
Simon
Føltved Jordbær