søndag den 17. juni 2012

Et smugkig på den næste


Næste projekt er godt på vej.
Det er 'Simple Summer Tweed' af Heidi Kirrmaier
som jeg strikker til min mellemste søster.
Mannequinen på billedet er ikke den søster, men den yngste af mine søstre. 

Jeg ved ikke om det bliver lidt misvisende, at hun har en bluse på indenunder -
hensigten var bare, at jeg lige skulle have et overblik over model og pasform
inden jeg kastede mig ud i ærmerne.

Men den bliver da vist meget god ?

At den ruller forneden er dennegang meningen. Sådan er opskriften.
Men er den modtagende søster ikke meget for det,
kan jeg jo altid strikke et par rækker retstrik (synes ikke rib passer her).
Insisterer dog på, at afgørelsen først bliver truffet efter vask og presning,
og ikke mindst prøvning.


Garnet er en blanding af højlandsuld og silketweed,
og det er rigtig lækkert at strikke i.

Jeg mangler at strikke halskant + ærmer.
Næste projekt, der er ved at krybe på pindende, er Ponpon,
som findes i 'Feminin Strik' af Lene Holme Samsøe.
Det bliver med variation, for min mor vil gerne have lange ærmer  - og UDEN pomponer.

Jeg har lige lavet en strikkeprøver. Undrer mig over mønsteret.
Kan det virkelig passe, at der strikkes mønster på hver eneste pind ?, og ikke,
som vanligt, på hver anden ?
Jeg synes da lige at det kan blive svært på vrangpindene..
(det ser sådan ud på diagrammet - men jeg kan jo tage fejl).

er der mon nogen, der kender modellen,  som kan hjælpe med et bud ?


Kan I huske jeg omtalte et større knoklearbejde med at udrydde noget 'ukrudt'
der havde sneget sig ind i mit staudebed ?
det viste sig at være denne smukke staude !  :o(
heldigvis var jeg ikke så grundig, som jeg selv troede, så en enkelt eller to har overlavet.
håber de kommer til at brede sig.

ps. Tak for jeres søde kommentarer vedr. Isolde.
 Det glæder mig I synes hula hopperi er overflødigt når jeg skal krybe i sommerhittet.
Mig og Hula Hop er nemlig ikke så gode venner. 
Der går max 2 sekunder, inden den ligger nede om anklerne  ;o)
Jeg må dog nok finde på noget andet - for ikke de + 3 kg skal blive til + meget mere  :o(

5 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Det må være dejligt for søsteren, at du er så smidig, at hun selv må bestemme om den skal rulle eller ej.
Hula-hop var nemmere da vi var børn kan jeg huske. Jeg bør også overveje det der med en 3-4 kg, men ih det er svært

Fru Olsen sagde ...

Hu Hej, hvor det går. Pindene må være glødende :-)
Garnet ser rigtig spændende ud - hvor er det fra?

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Isolde er super flot. Klæder dig.
... og godt at du ikke er så grundig med at pille ukrudt op;))

vidunderlige univers sagde ...

Sikke en skøn søster du er - tænk sådan at kan få strikket så meget.. fedt for dem, ja og du er jo vild med det - så egentlig en win-win.. ha ha

Nogen gange dukker der osse bare mystiske blomster op i min have - nu har min mand lavet et lidt "vildt" blomsterbed.. der står alt muligt - i morges da jeg kiggede ud var der en lilla flot blomst.. hmm aldrig set den før - men den får lov at blive..:0)
jeg kæmper osse med nogle kilo ekstra.. Øv - har en syg ryg der satte en stopper for min løbetræning 3 gange om ugen - det sætter altså nogle spor på side benene.. Hula skal du da nok blive goe venner med - den skal bare vide at det er dig der bestemmer.. (griner)KH Iben

Kirsten sagde ...

Den bliver da helt sikkert god - det er en skøn blanding fibre du har valgt :)
Heldigt at du ikke fik hevet hele stauden op, for den er godt nok smuk!
Jeg fik også lige set din Isolde - og forstår godt at den kunne blive sommerens hit, den er meget smuk.