lørdag den 2. juni 2012

Det nye Kreativ Strik er nu landet hos mig ..


Jeg har længe gået og set frem til Sommer nummeret af Kreativ Strik.
Og nu kom det !
Dvs. det kom allerede i sidste uge, men først nu har jeg haft tid til at kigge.
Som forventet er der masser af gode ting at kaste sig over.


 Og som altid er der lidt for enhver smag.
Taskerne her er festlige - og det samme er de hæklede blomster 
(design hhv. Käthe Fogh og Maja Nebsbjerg)


 En af disse sommertoppe kommer jeg til at strikke!
Det er helt sikkert. 
Jeg har jo stadig en masse af det lækre silketweed, så deeett ...
Den hvide med hulmønsteret er designet af Jonna Thue, den enkle top ved siden af er designet af Sanne Fjalland, og så er der Stines søde lysegrønne top med mønster. Den er et must. Den er strikket i Cotton Silk fra hjertegarn. Gad vide om den går an i silke-tweed ? ellers ved jeg da heldigvis hvor man kan få originalgarnet (trods selv-idømt garn-embargo).
Der er også en muslinge-mønstret fra Käthe Fogh, der frister ..
og meget andet.


 For fristelser er der så rigeligt af, i dette nummer.

Jeg synes jo selv jeg bringer mange billeder fra bladet,
men jeg kan forvisse jer om, at det kun er meget få, I her får smagsprøver på.
Der er rigtig mange søde toppe og trøjer, ponchoer, cardigans, puder og andet i både strik og hækling,
 så kig selv :o)


 Og jo - forresten .. 
der er noget her i Zpaghetti, der godt kunne være sjovt at lave 
- og så denne fantastiske hæklede bikini. Den giver mig mindelser om en grøn sag jeg defilerede rundt i i 70'erne. Rigtig skægt med alle disse retro-ting. 
(tænk at man er kommet i den alder, at man kan sige det)


Jeg abonnerer på Kreativ Strik.
Det begyndte jeg med efter sommernummeret sidste år, hvor jeg lissom synes jeg skulle strikke alle modellerne. 
Der er noget i de fleste numre, jeg gerne vil lave. Men ikke altid.
Det er et ret dyrt blad, 79,50 i løssalg.
Men strikker man bare 2 opskrifter, er det det samme som det ville have kostet for en enkelt på Ravelry.

Her får man et lækkert blad i hånden, man kan hygge sig med - og der er inspirationssider  - også med henvisning til læseværdige blogs, og andet.

Så jo - jeg synes det er pengene værd. Også selvom der har været et par gange hvor det ikke lige var målrettet mine behov. 
(Den nok så berømte Rubinrøde Drøm, strikkede jeg forresten fra efterårsnummeret)


Til slut et par smukke rododendron jeg løb på, da jeg var i Snekkersten i sidste uge.
En herlig årstid, med alle disse blomster i fuldt flor.

6 kommentarer:

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej Mona

Jeg er nu glad for at du lige har afbilledet min meget enkle "smuk i grøn" top:)) Glæder mig til at se om det bliver den eller nogle af de andre fine modeller du kaster dig over.

God lørdag, Stine:)

marion sagde ...

lækre modeller du viser frem hvem der bare havde en figur til de hæklede shorts og toppen :-)

Eva-Maria//Buecking.dk sagde ...

Skønt med lidt inspiration til strik.

Jeg er vild med modellen på forsiden - er der også opskrift til den?

monaelisabeth sagde ...

ork ja - den er der også opskrift på. Og rigtig sød, i øvrigt. Den er hæklet.
hilsen Mona

diy se her hvordan sagde ...

Umhh - strikke inspiration. Nu er jeg jo lige gået i gang med det hersens kæmpe sjal - så jeg skal ikke lige inspireres til andet foreløbig.

Balles Bazaar sagde ...

Hej Mona
Jeg er da lige blevet inspireret til at ofre de knap 80 kr. Mange lækre ting. Jeg er specielt begejstret for "Lysegrøn top" og en anden, som jeg ikke kan huske navnet på.
Jeg skal jo til at finde mig nogle sommerlige modeller.