tirsdag den 5. juni 2012

Besøg på Svinkløv Badehotel


Idag havde vores faggruppe den traditionelle afslutning på Svinkløv Badehotel.
Jeg er vild med det sted.
Kender I det ? 
Der blev for et par år siden portrætteret af Anne Hjernøe og Anders (?) på DR1, i en udsendelsesrække om Danske Badehoteller. 
Jeg mener faktisk, at udsendelsen ligger som podcast.

Det er et gammelt, traditionsrigt badehotel, beliggende i Svinkløv nær Hjortdal (ved Fjerritslev)                    i Jammerbugt Kommune.




Her får I lige et indtryk af den formidable udsigt - og 'Fido' kan også komme på badehotel.




Og menukortet ..

Alle rum er smukt og æstetisk indrettet, med originale materialer og afstemte farver.
Jeg holder mest af det gule rum, hvor lyset vælder ind.


I det grønne rum er der kaffe- og tv stue
og i det rosa, er der også spisesal.
Se hvordan keramikvasen (som jeg gætter på Anne Just har lavet) passer til interiøret.


Her er vores bord ..
og nedenunder vores mad.


Et bjerg af blåmuslinger, eller en kæmpe rødspætte.
Andre kollegaer fik kulmule..


En kollega fik valnøddekage til dessert,  andre denne jordbærdessert med is og kys. 
kaffen var fantastisk, ligesom maden var det.
(der er faktisk udgivet en rigtig fin kogebog med menuer fra Svinkløv, og billeder derfra).

Det er som sagt et sted med traditioner,
og mange har den tradition at vende tilbage sommer efter sommer.
her er ro - og en helt vidunderlige og meget speciel og storslået natur. 
I sensommeren kan fx man finde kantareller, bær, ting til snaps ..
men det er der heldigvis længe til, for lige nu står sommeren (forhåbentlig) for døren.

8 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Har desværre aldrig været der, kun kørt forbi. Det ser så underskønt ud og en dag så... ingen tvivl om det. Dine billeder sælger jo stedet helt perfekt ;o)

Lone sagde ...

Kender det kun fra udsendelsen som du omtaler, samt en tur i naturen.. Vi gik rundt om hotellet.. Men har aldrig spist der.. Måske det skulle være en drøm som man skulle stile efter

Lone

Eva sagde ...

Jeg drømmer om engang at få nogen dage på hotellet. Der er så yndigt:)
Og udsendelsen med Anne Hjernøe og Anders Agger er et gensyn værd. I det hele tage hele den serie de lavede med badehoteller var så skøn.

**Perler på snor** / Dorthe DK sagde ...

Har haft den glæde at gæste dette aldeles vidunderlige sted 2 gange.
Og de muslinger er ynglings menu!!
Hvor skønt for dig at have været der igen.
Jeg må spare sammen til en tur mere.
:-) Dorthe

marion sagde ...

husker faktisk godt det program du snakker om, og vi snakkede om at det lød som et rigtig hyggeligt og dejligt sted :-)

Lyder som en skøn tur og er da næsten ikke spor misundelig

Mette Julsgård Rasmussen sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud. Maden er godt nok flot anrettet!

Fru Olsen sagde ...

Har desværre heller aldrig været der. Det ser ud akkurat som jeg forestiller mig et badehotel. Jeg har netop været på Brøndums i Skagen - og det kan ikke måle sig - det har bare sin egen charme.
I er rigtig blevet kræset for kan jeg se - lækre menuer.
Det er længe siden jeg har været i blogland - har lige formået, at få opdateret min egen blog ind imellem. Så jeg har læst langt tilbage her hos dig, og kan se, at du har SÅ mange skønne blomster i din have. At noget af det så behandles som ukrudt ;-) ja, det hører med, når man er ny udi havekunsten.
I dag titter solen frem her i Kbhvn - jeg håber at komme lidt ud at nyde den, trods en heftig gang bronkitis. KH Dorit

strikkeentusiasten sagde ...

Tak for den skønne rundvisning med flotte fotografier - jeg har også set udsendelsen .....ja hele serien faktisk.

Jeg tror jeg vil invitere Drømmemanden på badehotel så snart tiden kan blive til det ;-))

Kg Jane