lørdag den 19. maj 2012

Ziner og Vitaminer


Nu skal den Vitamin-D trøje altså snart til at være færdig !

jeg strikker, strikker og strikker ..
Taget i betragtning, at det faktisk er nr. 2 jeg laver, er jeg blevet udfordret vel rigeligt.

Ikke at selve modellen er svær - eller at mønsteret er svært at forstå.
Det er simpelthen min opmærksomhed (eller mangel på samme) 
der har voldt kvaler.

For mønsteret skal følges nøje linie for linie for at det kommer til at gå op til slut.
Derfor måtte jeg forleden pille en hel uges arbejde på, dvs. en hel 'short row' a 38 rækker vendemasker.


Nu har jeg indhentet det forsømte, og er ved at nå til enden af 2. runde 'short rows'
og - pyha - maskeantallet ser heldigvis ud til at passe.


Desværre er det ikke lykkedes mig at få vendemaskerne til at fremstå usynlige.
Når jeg følger opskriften ser de ud som ovenfor.
Mest tydeligt der, hvor jeg strikker vr hen over en r vendemaske.
Jeg har nu fundet ud af at lave en opsamling med drejet r på tilbageløbet, det hjælper lidt.
og så håber jeg at resten af usynligheden kommer i vask og pres.


 Inspireret af sidste uges blogtræf hos Lone,
og særligt workshoppen hos hanneogluka.blogspot.com alias D'joHanne
hvor vi lavede ziner,
videregav jeg idéen til min søster. Søsteren elsker at lave collager, så hun kastede sig ud i det ..

Her ser I hendes første zine, hvor sommer-Norge er temaet.

Vi hygger os i sommerhuset med alle mulighe kreative sysler.

4 kommentarer:

Eva sagde ...

Tålmodighed er jo en dyd. Den bliver flot, din trøje.

Strikkefuglen sagde ...

Uh jeg er vild med Vitamin trøjen, glæder mig til at se din :-)

Fru Knudsen sagde ...

Træls er det når strikkedøjet ikke lige fungerer. Godt at i har gode sysler og håber i må hygge jer.

Lis sagde ...

så kan du lærer at holde focus :) 38 omgange puhh føler med dig.

Det ser rigtig fint ud og jeg er glad for at du fandt ud af at vende maskerne på retur vejen så de forsvinder.

God solskinssøndag til dig.

Kh. Lis