søndag den 27. maj 2012

Vitamin D - fotos


Endelig er der fotos af Vitamin-D med indhold :o)
Det blev så lidt min egen version af Vitamin-trøjen ..
forkant og kant forneden blev lidt alternative i forhold til 
Heidi Kirrmeyers ellers så udmærkede model.


Trøjen er strikket i 2 trådet Geilsk uld
og det garn er rigtig lækkert at strikke med.
Der blev brugt i alt 5 nøgler - og det rakte kun lige til.
Den afslutning, jeg ville have tilføjet i ret masker,
var der ikke garn nok til.
I stedet blev det til en hæklet kant.
Måske piller jeg den op igen, for den har en tendens til at rulle.


Farven er jeg godt tilfreds med.
Mærket har jeg sat på indersiden af forkanten.
Det foto, der skulle vise det, måtte desværre kasseres.


Her ser I afslutningen på ærmerne 
- 5 retter retstrik, som anvist af Heidi Kirrmeyer.
Trøjen strikkede jeg et enkelt hulmønster længere end i opskriften
og alligevel synes jeg den er lidt kort.
(ikke så kort som det ser ud på fotoet - 
de er åbenbart blevet lidt bredere end i virkeligheden.


Ryggen synes jeg sidder rigtig fint.
Udtagningerne sker ved hjælp af hulmønster.
Og har jeg som sagt strikket en ekstra række i.
Og lige præcis det tiltag gjorde, at der ikke var garn nok til retrillerne.


Faktisk kunne man godt mene, at trøjen kunne have været endnu længere 
uden at det gjorde nogen skade .


Hulmønster tæt på.
Opskriften er fundet på Ravelry.


Og her ser I hulmønstrene på forsiden.

Opskriften er nærmest angivet række for række
og maskeantal skal passe nøjagtigt i hver eneste række.
Der er udtagninger i alle hulmønstre.
Trøjen er strikket oppefra og ned - og de sidste rækker er MEGET lange ..

På en måde synes jeg godt det kan gå med de alternative kanter.
Hvis den bliver ved med at rulle forneden,
kan jeg overveje at pille den hæklede kant op.
Men jeg vil godt lige se tiden an.

Og - nu til noget helt andet:
Rådet med at sætte de store cones med garn på gulvet
når der krydsnøgles
er et af de bedste råd jeg har fået i lang tid  :o)
TAK for det  :oD

for det gjorde da unægteligt livet noget lettere
for søsteren, der havde fået tjansen med krydsnøgleapparatet.
Tænk sig, at den simple løsning, der burde ligge lige for,
ikke lige gjorde det  ;oD

Nu er alt garnet rullet op - og næste projekt på pindene.
Mere herom senere.


9 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er blevet en rigtig fin trøje. Skøn farve. Og jeg synes ikke, den er for kort. Den ser "chik" ud.

Lone sagde ...

Skøn bluse... Den ser jo ud som den skal..

Den er din helt egen..
Skøn model, det kan du godt gøre noget mere i

Lone

vidunderlige univers sagde ...

hvor blev din trøje sød.. for dem der kan strikke den slags, gør du altså et fantastisk arbejde i at fortælle i de små detaljer.. det er super godt:0) Og billederne er med til at uddybe.. Så flot.
Selv kan jeg ikke lave disse projekter.. men det kan jeg jo komme til engang.. hvem ved hi hi...:0)
KH Iben

Louise sagde ...

Den er blevet rigtig god, Mona. Klæder dig så godt, både farve og model.

Randi B. Jensen sagde ...

Det er da en rigtig fin sommer-trøje - jeg synes længden er fin til dig. Og faarven er jo perfekt sammen med cowboybukser.
Når jeg ser billederne synes jeg ikke, det gør noget, at den hæklede kant ruller lidt, det giver lige som den der lidt højde retstrikningen giver på ærmet - men det er selvfølgelig ikke sikkert, det er såådan i virkeligheden.
kh Randi

Strikkeheksen sagde ...

Den er blevet superfin, Mona - skøn, skøn farve :-) - har selv lige lavet en trøje, der blev for kort, men så giver jeg den bare en ordentlig gang stræk i våd tilstand - det kan redde det meste ;-)

Synes nu din har fået en god, brugbar længde og rullekant kan jo være sejt, hvis det ellers er det, man ønsker :-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Flot arbejde og dejlig blå farve

Stine:)

Hanne Rimmen sagde ...

Kære Mona ;o)
Det er bestemt blevet en meget, meget smuk trøje. Jeg kender jo modellen fra den grønne du strikkede og synes også rigtig godt om den her farve. Det med kanterne .... hmm, det skal du måske overveje at gøre noget ved med det samme, hvis du ikke er tilfreds. Det er jo tit, at den slags småting kommer til at betyde, at trøjen ikke bliver brugt så meget. Vil det være en mulighed at strikke en kontrastfarve i, eller måske en lysere elller mørkere blå ? Altså hvis du vil lave det om.
kh. Hanne

**Perler på snor** / Dorthe DK sagde ...

Hvor ser den fin ud. Da jeg slet ikke strikker selv, bliver jeg vildt imponeret over så fine frembringelser!

:-) Dorthe