mandag den 14. maj 2012

Plantekøb og blogproblemer


Trods det kolde vejr er jeg nu gået igang med krukkerne.
Haveforeningen havde plantesalg forleden, og der er mange gode køb at gøre.
Jeg fik lidt forskelligt, som I ser på billederne.

Jeg går efter noget blivende til krukkerne, så jeg er fri for at stå på hovedet og tømme, hhv. fylde, 
de store krukker med jord hvert efterår og forår. 
Jeg har fx foser, hosta, sankthansurt mv., men det er ikke konsekvent.

Der blev nemlig også købt en pose georgineknolde, som også kommer i krukker.
Lige nu tror jeg stadig det er for koldt for dem.
Måske næste weekend ?


Og så lige lidt blok-brok.

Jeg er efter blog-træffet hos Lone blevet opmærksom på flere skønne blogge, 
hvor jeg gerne ville melde mig som fast læser. 

Desværre virker funktionen ikke, så jeg kan ikke melde mig  :o(
Det er heller ikke alle blogs, hvor jeg er fast læser, der kommer frem i min blog-roll
så jeg må ind og finde jer manuelt, når jeg gerne vil følge med.
Og det er med stor risiko for at overse nogen.

Er der andre, der har mødt den samme slags problemer med jeres blogs ?
og er det evt noget, jeg selv kan gøre for at løse det ?

5 kommentarer:

strikkeentusiasten sagde ...

Dejlige plantekøb du har gjort jeg overvejer også lidt mere blivendeplanter i krukkerne det er et stort at arbejde hvert forår og efterår med at tømme og fylde krukkerne.

Blog problemerne kan jeg ikke hjælpe med desværre.

Kh Jane

Fru Knudsen sagde ...

Hej Mona. Jeg har tænkt på det samme som dig nemlig blivende planter i krukkernee, det er også billigere, så bliver der jo flere penge til garn køb. Jeg synes også sommetider bloggen opfører sig mærkeligt, og det er ret så irriterende.

Strikkeheksen sagde ...

Tjah, jeg går bare efter noget, der kan gro (inde i stuen) og noget, der gror langsomt (ude i haven) for det hele bliver forsømt i øjeblikket ;-)Da jeg skulle ha´ Gitte på besøg i søndags opdagede jeg, at alle mine stueplanter er gået ud ;-)

marion sagde ...

god ide til krukkerne har forsøgt men så glemmer jeg jo at sikre krukkerne om vinteren også sker der ofte det at de dør alligevel, men mine hortensiaer, plejer at klare mosten..

har også nogle gange problemer med at jeg ikke kan melde mig som fast læser kan ikke lige finde ud af hvorfor...

Hos Menanne sagde ...

Hejsa. Du har sendt en besked ang. mobiltasker, send en mail til mcudrio@hotmail.com med ønsker, så finder vi ud af det. Hilsen Marianne