tirsdag den 1. maj 2012

Spøgelset i Rørskoven


Kender I den - rørdrummen ?
En underlig hejre-fugl, der gemmer sig i sivskoven
og udstøder en underlig lyd, der lyder som om man puster ned i en flaske ?

Jeg kendte den ikke, før jeg blev gjort opmærksom på den her i påsken, da vi gik tur langs stranden.
Pludselig var den der, den underlige lyd.
Nogle betegner den som en brølen. 
(En fugl, der brøler ! så har man hørt det med !)

Men sådan er det. 
Hannen sidder inde mellem sivene og udstøder sine brøl (flaskepustende lyde)
og lader sig yderst sjældent se.

Rørdrummen er en sky fugl, der findes få steder herhjemme.
På Dansk Ornitologisk forenings hjemmeside kan den interesserede se hvor.

I gamle dage troede man at det drejede sig om et spøgelse, når man hørte dens lyd.

Så ved vi også det   :o)

Der er nu slået op til Isolde, og jeg har gjort noget for mig meget atypisk :
har gang i 2 strikketøj på en gang. Vitamin D og Isolde.
Isolde skal med på ferie, mens den meget opmærksomhedskrævende Vitamin D pænt må blive herhjemme. 

Jeg strikker i silketweed fra frujensensunikum.blogspot.com og det er en lækker og meget blød garn, som jeg har store forventninger til. Den passer ikke helt til strikkefastheden, så jeg håber jeg så nogenlunde kan ramme faconen. 

4 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Hyggeligt med den lille "spøgelseshistorie" ;o)
kh. Hanne

Eva sagde ...

Jeg er ikke den store fuglekender. Sikke en sød spøgelseshistorie:)

Jeg fik lige tilmeldt mig din give-away med to kommentarer ved en fejl. Kunne ikke finde ud af at slette:)

Fru Knudsen sagde ...

ja det er jo spændende nå strikkefastheden ikke passer helt. Håber du får et godt resultas

Lis sagde ...

Kære Mona du er altså også forsvundet fra min liste, underligt, men jeg fandt dig da igen :)

Du har også gang i en give away, den må jeg lige se nærmere på.

HÅber du får styr på maskerne når fastheden ikke er den samme.
Rørdrummeren har jeg aldrig hørt om, så en sød spøgelseshistorie du lige fortalte der.

Kh. Lis