tirsdag den 22. maj 2012

Kroferie for fugle


I påsken fik jeg dette påskeæg af min veninde Hanne
- helt uden kalorier.
Til gengæld har havens fugle mulighed for at kunne komme på kroferie :o)


I forvejen er der et par andre fuglebeboelser 
 der er med til at gøre haven hyggelig.


Ikke kun i haven er der fugleliv.
I den nærliggende skov, opdagede jeg dette egern-træ.
Mon det bebos af Chip og Chap ?
Først fik vi øje på det lille blå skilt med 'egern' 
- og da vi kiggede op,var der sørme et lille hus.

Måske møder vi en dag beboeren ?

Jeg er nu nået til de sidst hul-rækker på Vitamin-D,
der nærmer sig sin afslutning. 
Der er desværre ikke blevet strikket meget idag.

En tur til Kbh., og derpå i sommerhuset for at vande,
har taget al tiden.
Jeg håber dog at kunne gøre den færdig måske i morgen... 




7 kommentarer:

Lone sagde ...

Nøj et skønt kroophold de fugle kan komme på der...

Ser vildt hyggeligt ud med de forskellige huse i træerne..

MOn ikke du en dag møder det egern.. Sjovt med det lille skilt.
Lone

Eva sagde ...

Det er nogen skønne boliger til fugle. Man bliver helt glad af at se på dem.
Jeg har aldrig set et skilt i en skov på den måde. Sød idé.

Fru Knudsen sagde ...

Sikke da en fin llille kro, den er de små sikkert glad for, er du "kromutter"?

marion sagde ...

sjovt lille hus med skilt og det hele til egernet det må være et meget klogt egern der bor der ;-) fnis...

og lækkert at fuglene lige kan komme på et kroophold det er da ikke så tosset :-)

Lis sagde ...

Flotte fuglehuse, i glade farver. Sådanne nogle ville jeg da også gerne have hængende.

Jeg troede egentlig ikke at egernet ville bo i et hus, så må sige: Det er vist kloge dyr, eller måske magelige dyr.

God solskins onsdag til dig.

Kh. Lis

Randi B. Jensen sagde ...

Dejlig fugle-kro, du har fået :-)

Her har manden også sat en masse fuglekasser op, de er bare ikke så fine, det er bare rå træ, der er hammeret sammen, men de fungerer fint, vi har aldrig før haft så mange små fugle i vores have, som i år.
Jeg synes, vi har fået masser af vand den sidste tid, men må konstantere, at der altså skal vandes nogen steder i haven og selvfølgelig i potterne :-)

Lea sagde ...

Hvor er de fugle-huse da bare helt vidunderlige! Meget smukke og god humor med et kro-skilt på det ene!

Hyggeligt med fugleliv, men suk.......jeg elsker fuglesang og kvidder, men det er ikke så nemt at falde i søvn til når jeg kommer hjem efter nattevagt. Især ikke når solsortene skælder ud på de andre fugle :-)