torsdag den 24. maj 2012

Færdiiii + skønne akelejer ..


Jubiii - endelig færdig med Vitamin D.
Den er lige halet ud af vaskemaskinen, 
og når den er tørret og presset, vil der blive bragt fotos.

Jeg strikkede den lidt længere end opskriften,
og jeg fik strikket forkanten i glat, fremfor i retstrikning.
Måske laver jeg det om senere ... 
Må lige se hvordan det tager sig ud, når den er presset og på.

Nu gælder det Isolde, og dernæst mine projekter af garnet fra Garnudsalg. 
Fremme i køen står Pompon (fra Feminin Strik) til min mor, og en 50'er klassiker til min søster.
De projekter skal I nok komme til at se mere til.

Her til aften kørte jeg ned til sommerhuset for at vande krukkerne.
Akelejerne stod bare så flot, at de måtte foreviges.


 Ja et enkelt prydløg og en knopurt blev det også til ..
Det er en fryd som alting vælter op lige nu 
(bortset fra, at det gør græsset og ukrudtet også).


 Og jeg er da bare vild med den kærmindeblå ..
jeg plantede den for et par år siden
og nu dukker den op i alle mulige kroge af haven.


6 kommentarer:

Eva sagde ...

Åh, akelejer...., de er så yndige.
Spændende at se din nye Vitamin-kreation:)

Randi B. Jensen sagde ...

Det er så dejligt med alle de blomster, der kommer nu - den ene slags afløser den anden.
Akelejer er skønne og også kærmindesøster - ja, det synes jeg, de fleste blomster er :-)
Spændt på at se Vitamin D.

bykirsti sagde ...

Sikke nogle smukke blomster! Jeg bliver helt misundelig, jeg glæder mig virkelig til vores vildnis bliver til en have men der er lidt vej endnu da vi har købt et dødsbo der har stået tomt to år og før det var ejet af en ældre med rolator. -suk-

Lea sagde ...

Akelejer er en af mine absolutte favoritter i haven; jeg har mange og de sørger jo selv for at blive til flere :-)

Glæder mig til at se din Vitamin D.

Frk.Bogorm sagde ...

Hvor ser det dejligt ud! Der stikker oså alt muligt op i min have (højbede) spændt på hvad det er? Har ligesom allerede glemt, hvad det var for nogle løg og knolde jeg satte for et par måneder siden:-)
Hav en dejlig pinse!

Tina Dalbøge sagde ...

Hvor er det lækre farver og blomster...