søndag den 20. maj 2012

En søstergave og lidt fra min have ..



Endelig fandt jeg den rette garnkombination til den påtænkte trøje til min søster.
Oprindelig skulle den strikkes i den tykke silketweed fra Garnudsalg.
Dog faldt den farve jeg havde købt, ikke helt min søsters smag.

Ikke at det var nogen katastrofe, for farven faldt i min smag ;o)

Derimod var hun meget glad for den mellemblå i tyndt højlandsuld, som jeg havde 
købt sidste lørdag, da der var åben garage hos garnudsalg.

For at få den til at passe til opskriften, måtte jeg udtænke noget andet.

Jeg lavede en strikkeprøve af den sammen med den 
ferskenfarvede silketweed jeg købte hos frujensensunikum.blogspot.com
og det er åbenbart det perfekte match !
det passer med strikkefasthed og alt, så nu ligger det og ulmer og venter på at komme igang,
Lige så snart jeg er helt færdig med Vitamin-D.

Og det bør ikke vare længe !

Mine søstre har givet mig gaver. Ikke nogen anledning, bare sådan ..
Af min mellemste søster fik jeg denne kameralinse til min iphone.
Den er ikke afprøvet endnu, men I kommer til at se resultatet.
Det smarte er, at den kan sættes på telefonen ved hjælp af en lille magnet.

Min yngste søster lavede denne bordskåner til mig af filtkugler fra Søstrene Grene.
Jeg er vild med alle farverne !

Ikke værst sådan at blive begavet..

Nederst et lille udsnit af alt det, der vælter op i min have ..
det er svært at holde trit.

Idag er der bare knoklet igennem! 





8 kommentarer:

strikkeentusiasten sagde ...

Sikke en flot kombinationen du har lavet af de to garner glæder mig til at se trøjen.

Hvor det dejligt med sådanne nogle skønne søstre der gerne vil begave een.

Kh Jane

Louise sagde ...

Flotte farver og lækkert garn du har mikset, Mona.
Hvor lækkert sådan at blive begavet. Jeg elsker bare løjtnantshjerte!

Bettina Holst sagde ...

Sikke søde søstre du har Mona :-)

Eva sagde ...

Det er en fin strikkeprøve:)

Og sikke dejlige gaver, du har fået. Hvad kan mon sådan en linse?

Fru Knudsen sagde ...

Sikke begavet du er blevet. Glæder mig til resultat af linse

Lis sagde ...

Smuk farve kombination de to garner giver.

Ihh hvor er du heldig at få gaver på en ganske alm. søndag i maj.

Kh. Lis

Vibekes lille ullne sagde ...

Dine søstre er heldige som får så mye fin strikk! Heldig er du også, og ikke visste jeg at det fantes linser til iPhone, spennende! Vitamin D ser ut til å bli lekker, men jeg husker det var noen drøye runder på slutten. :)

marion sagde ...

lækre gaver du der har fået dig :-)

og lækker strikkeprøve spændende at se, hvordan det bliver :-)