fredag den 25. maj 2012

Der krydsnøgles


De store cones med hhv. højlandsuld og silketweed 
jeg købte hos Garnudsalg for 14 dage siden, 
er nu ved at blive forvandlet til overskuelige nøgler - lige til at strikke af.
Jeg var nemlig så heldig at låne et krydsnøgleapparat af en kollega.

Min søster er i fuld sving - så kan hun nemlig også yde sit bidrag til de kommende 
strikkeprojekter.

I morgen springer jeg ud som fotomodel, iført Vitamin D.
Nu er den både vasket og presset.

Men - jeg har haft hovedet under armen.
Læser åbenbart ikke opskriften ordentligt ..
Jeg har desværre overset, at de sidste rækker skulle strikkes i retstrik.
(hvordan kunne jeg overhovedet det, når det er nr. 2 Vitamin D jeg strikker ?)
- ja, jeg spørger bare ..!

I stedet for ret strikkede jeg glatstrik. Både forneden og i forkanten.
Jeg tror, jeg nu har besluttet mig til at prøve at samle masker op forneden
og strikke et par rækker ret. 
Forkanten får være glatstrik - det ser ikke helt tosset ud.
Men jeg kan godt nå at supplere med et par rækker ret forneden
- der er liiige lidt garn tilbage ..

I morgen.. 


5 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er godt med lidt personligt præg på det håndstrikkede. Kunstnerisk frihed kan man kalde det.
Spændende at se den på:)

Gitte sagde ...

Krydsnøgleapparatet er stærkt vanedannende,så smukke nøgler man får.
Jeg stiller conen på gulvet så er det ikke nødvendigt at holde den imens man laver de fineste nøgler garn,kan se du har din på bordet

Lone sagde ...

Æv at jeg lige nåede at læse hvad Eva, havde skrevet.. for jeg ville sige det samme..

Men hør nu her, Mona..

Der er nok ikke nogen som har en som din... Det tæller da også.. det gør vel heller ikke at den er blevet grim... vel..

så jeg glæder mig til at se modellen.. Alstå den levende af slagsen... dig...

lone

Doreen Møller Holmquist sagde ...

Er du ikke til karneval?
MVh Doreen
www.pippitime.blogspot.com

Fru Knudsen sagde ...

Sådan et apparat er uundværlig. Jeg montere de på strygebrædt, så kan det komme med ud på terrasse, og sætter cones på gulvet, så vælter de ikke