lørdag den 28. april 2012

Posten kom med mere garn - og lidt om udplantninger


Igår modtog jeg den lækreste garnpakke fra frujensensunikum.blogspot.com
Jane Jensen har den seneste uges tid haft det vildeste udsalg på de lækre sommergarner 
- og også på nogle af dem, vi gerne strikker med til vinter  :o)

Jeg kunne lige se på Janes blog, at de helt udsædvanligt lave priser kun gælder frem til mandag,
så det er med at være hurtig på tasterne, hvis du også gerne vil have noget med.

Jeg kan varmt anbefale denne meget hyggelige og kvalitetsbevidste garnshop  :o)

Jeg glæder mig til at komme igang med at strikke med garnet.
Lige nu er jeg nået til nr. 2 ærme på Vitamin D

Når det er færdigt skifter jeg over og slår masker op til Isolde.
Jeg tænker det ferskenfarvede silketweed vil være bedst til den.
(Projektet skal I nok få at se).


Nu da jeg var igang med at tænke i sommergarner
blev jeg gjort opmærksom på, at der var tilbud på disse Drops bomuldsgarner 
6 kr pr ngl kunne jeg ikke sige nej til.

De gode farver var desværre væk inden jeg opdagede sitet
men disse er da også fine.  (jeg ville gerne have haft noget i lysegrøn og pink)
Fx kan man sætte den gule og mosgrønne sammen med en rød stribe,
og den røde og aqua sammen med den råhvide. 
sommerbluser ? håndklæder ? toppe ? andre ?


For nogen tid siden satte jeg frø til solsikker og ærteblomst
og de har stået og groet i vindueskarmen.
Fordi der har været så koldt med nattefrost
er de ikke kommet ud endnu.

Men nu går den nok ikke længere.
De er vist mere en parate til at komme i jorden..
så det må blive dagens projekt.


4 kommentarer:

Fru Olsen sagde ...

Det er da lige før du selv skal åbne en garnbutik (ligesom mig, ti hi...).

Åh, hvem, der bare havde en have - ja, okay, det har jeg jo, men alle de der smukke roser, ærteblomster, sommerblomster og hvad de nu hedder allesammen... det kan jeg ikke have. Nå, men lidt har også ret og i grønlandsk sammenhæng har jeg vist en fin have.

marion sagde ...

lækre farver du har valgt :-) bliver spændende at se hvad de former sig til :-)

jeg har også plantet ud idag, så må vi håbe at nattefrosten er slut for denne gang

Strikkeheksen sagde ...

Dejligt med lidt sommerligt til lageret :-)

Din blå Jackie er blevet suverænt flot - det er en dejlig model som jeg godt kunne finde på at lave en dag :-)

Randi B. Jensen sagde ...

I dag står du i det mindste på min læserliste, men du kommer stadig ikke op under nye indlæg - meget mærkeligt - nå men jeg finder dig alligevel ind imellem.
hold da op billigt og fint garn du har fundet, det er dejligt og have lidt på lager :-)
Og dine blomster, mine de er godt nok bagud, ærteblomsterfrøene står dtadig bare i vand, men i morgen SKAL de i jord :-)