søndag den 8. april 2012

Påskehare Special (opskrift sunde snacks)


Her i sommerhusområdet er der masser af harer. 
De hopper fornøjede rundt derude, og det er hyggeligt at se dem.

Påskeæg i år har ikke manglet,
men ingen af dem har været af chokolade. :o)

Det skønne fuglehus fik jeg af min søde veninde,
og den søde påske-høne-krukke fik jeg af min ligeså søde søster, 
der også havde lavet disse fantastiske kickærtesnacks til mig.

Her i huset er vi rimeligt fedt- og sukkerforskrækkede, og spiser kun sunde ting,
så det var det pefekte påskeæg  :o)


Skulle der være andre der har lyst til at prøve, kommer min søsters opskrift her:

"Lækker snack, som kan spises med god samvittighed - jo, det findes.

Kikærter udblødes natten over, skylles og koges i 46min - 1 time eller
Man køber kikærter på dåse. Det første er langt det billigste.

De kogte kikærter hældes i en plastikpose, hvori man hælder en smule
rapsolie. 1-2 tsk pr. person. Lige nok til at saltet hænger fast. Salt
- tja, det hælder man ned i posen til kikærterne, og fordeler olie og
salt grundigt over ærterne. Derefter breder man dem ud på bagepapir på
en bageplade og propper dem i ovnen ved 200 grader i ½ - 1 time, til
de er sprøde og gyldne.

Eller hvis man er så heldig at man har en Tefal Actifry, så bruger man
bare den i 45 min - en time i stedet for ovnen.

N.B. Prøv at variere med karry, chili eller andre krydderier.

Haps, så er der snack til aftenens film i TV"


Og så lige en remisens fra Gøteborgturen - disse skønne fugle, købt i Indiska  :o)


Der var koldt her til morgen -  -3 grader kl. 7.30 da dette billede blev taget.
God påskedag til alle.

6 kommentarer:

GitteBlinkilde sagde ...

Lyder som om du har en dejlig påske .-D Og skønne gaver du har modtaget .)

strikkeentusiasten sagde ...

Hvor det dog dejlige gaver , dejligt med sådan en kreativ søster .

Tak for opskriften

Også lige en kommentar til det forrige indlæg .....hvilken sjov og skøn oplevelse i Garnfabrikken .....fik du bogen signeret ??

Og sikke en lækker pose garn det bliver spændende at se trøjen når den hopper af pindene

Kh Jane

Kys en Frø - Elin Emilie sagde ...

Mums dejlige gaver. Min tefal er igang. Tak for ideen

Fru Knudsen sagde ...

Det lyder til at du nyder påsken, med sunde snack, her på matriklen har vi syndet med chokolade æg. Her har det været dejlig solskin men en mega kold påskedag.
Nyd den sidste del af påsken

Strikkeheksen sagde ...

Mums, garanteret dejlige kikærter :-)

Hvor var det sjovt, at du lige dumpede ind i Ingalill Johanssons garnbutik - der må jeg altså ind engang, Göteborg er i høj grad en af mine yndlingsbyer. Bogen er jeg også helt vild med og overvejer at købe den - den er så smuk, så smuk :-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Flotte påskegaver! Takk for tips til sunn snacks, det kan trenges etter påsken som ikke ble sukkerfri her i huset. Jeg er flink i perioder, men så ryker jeg utpå. sukk. :)