mandag den 2. april 2012

Jackie den 2. under opsejling, samt havtaskekæber.


Hvor er det dejligt med nogle fridage !
Selv om påskevejret ikke er det bedste,
er der alligevel nok at tage sig til.

Og da især når der er strikketøj indenfor rækkevidde ! :o)

På pindende er kommet endnu en Jackie, dennegang til mig selv.
Det er samme garntype, Drops Nepal, som søsterens, blot er farven en anden.

Jeg var også igang med at få et overblik over, hvad jeg egentlig har liggende af garn og strikkeprojekter, og det er ikke så lidt !
Det kan være, der kommer en opdateret To Do liste en af dagene ! 
(den har jeg vist truet med længe)  ;o)

Påsketid er også gæste-tid, og forleden lavede jeg denne ret med havtaskekæber.
Det var (igen) skagenfood.dk der var leverandør på de udmærkede råvarer.

Jeg har ikke prøvet at lave havtaskekæber før, men er altid frisk på noget nyt.
Kunne se, at der var en hinde, der måtte fjernes, så det blev den.
Derpå skulle de switzes på panden. Jeg brugte olie (opskrift foreslog smør). 
Derefter kom de i ovnen i fad, sammen med courgette, gulerod, rød peber og noget hvidvin, det hele krydret med salt, peber og timian og citronsaft. Tror de bagte 10-12 min. 
Tilbehøret var sellerimos (selleri kogt i lidt boullion og blendet i græsk yoghurt 2%)
og en salat bestående af babymix, gulerod, avokado og æble, overhældt med lidt citronsaft.

Det var bare rigtig lækkert !
konsistensen af havtaskekæberne er fast, og det er en yderst delikat spise. 


8 kommentarer:

Berit sagde ...

MMS, en lækker ret. Har netop sendt bud til Skagenfood, så jeg glæder mig til dejlig fisk!

Berit sagde ...

Mums, skulle der stå!

Lea sagde ...

Skønt at du også strikker den smukke Jackie til dig selv!!! Jeg vil også gerne have en og den er på listen over modeller, jeg nok strikker til efteråret!

Åh, ja, du må endelig lave en opdateret to-do-liste; jeg elsker at følge med i hvad andre gerne vil lave - og typisk står der jo langt flere ting på de lister end man kan nå at strikke på 1 år; men tankerne og drømmene er jo vigtige at have!!!

Tina Dalbøge sagde ...

Det lyder lækkert. Vi har lavet det en gang, men der gjorde vi det ikke rigtigt for de blev alt for seje. Men jeg ved at det kan være meget lækkert så det må prøves en dag. kh Tina

Fru Knudsen sagde ...

Uhm, din menu ser lækker ud. Glæder mig til at se din to-do-liste. Jeg er imponeret af, at du strikker endnu en Jackie, jeeg har også tit planer om at strikke det samme igen, men går næsten altid i stå.

GitteBlinkilde sagde ...

Skønt med fridage og strikketøj :) Tæppet under strikketøjet ser også skønt ud :-D
God påske

Strikkeheksen sagde ...

Skagenfood er altid garant for et rigtigt kvalitetsmåltid - det er altid topkvalitet, der leveres derfra - lyder skønt med havtaskekæber :-)

Jackie bliver fantastisk flot i den blå farve - den glæder jeg mig til at se :-)

PS: Dejligt at mit råd kunne bruges - håber det hjælper :-)

Frk.Bogorm sagde ...

Maden ser virkelig lækker ud - vi spiser alt for lidt fisk her i huset!
Hav en dejlig påske - det ser ud til vejret bliver mest til strikketøj og indendørs sysler!