mandag den 16. april 2012

Hvad skal jeg dog finde på ?


Et luksusproblem - ja, jeg ved det.
Men jeg købte dette skønne garn hos frujensensunikum.blogspot.com
simpelthen fordi jeg faldt for fristelsen

- og da også fordi det snart er sommer, og sæson for søde små sommerbluser.

jeg købte 5 nøgler råhvid morbærsilke
5 nøgler rosa rustik tweed og 7 nøgler peach rustik tweed.
Lækkert, lækkert.


Og nu spekulerer jeg som en gal på, hvad de skal omsættes til.
Har surfet rundt i blogland og på Ravelry for at hente inspiration

skal jeg strikke den 1 trådet, eller 2 trådet ? 
hvilke farver skal jeg sætte sammen ? 
og rækker 5 ngl til en bluse med lange ærmer, eller blot til en top ?
(jeg har ikke den store erfaring med denne garntype - plejer mest at strikke i uld eller bomuld)
men nu skal det være!


Jeg forestiller mig en lidt feminin model i mønsterstrik
men det kan være alt muligt.
Har fx kigget lidt kig på 'gåseøje' hos AD 

men måske er der nogle af jer der har andre forslag ?
jeg hører dem gerne  :o)


og så glæder jeg mig da ellers til at få prøvet det garn. 

8 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Uha.. så faktisk på det garn i går. Det er så lækkert;o)
Hvad med en cardigan med tætte striber, to eller tre pinde i hver farve. Kanterne kunne du evt. lave i lodrette striber, som på min multifarvede Alpaca trøje.
For at give den et cool pift, kan jeg forestille mig at du skal finde en limegrøn til at slå op med,
?????
Jeg tænker videre.
PS. du kunne jo også sende det til Sverige ;oD

diy se her hvordan sagde ...

Ja, jeg strikker jo puder, men det er garnet måske for tyndt til?? Eller ???

Gitte sagde ...

Har du set den jakke som er i hendes verden i denne uge ?,ellers har jeg et billede på min blog,jeg er igang med den :)

strikkeentusiasten sagde ...

Det var længe undervejs .....troede du havde fået det i lørdags ......det var jo ikke mening du skulle få stress over hvad det kan bruges til.....!!!

Fem nøgler rækker fint til en bluse som f.eks Gåseøje...eller Klitter i enkelt tråd .....de syv nøgler rækker jo til en tunika som den jeg har lavet fra Drops strikket i dobbelt garn.....

Morbærsilken kan jo strikkes alene eller sammen med en tynd bomuld

Håber det hjælper ellers skriv så hjælper jeg gerne .

God fornøjelse

Kh Jane

Louise sagde ...

Ihh, så fint indkøb.
Jeg har købt uld hos Jane til Løvfald. Så skønt.
Faldt over din blog via Lisbeth (bare-lige-en-pind-mere).
Jeg vil lige skrive til dig, der ikke er Uldfestival fredag - kun lørdag og søndag.
Vi ses til blogtræf. Vh Louise.

monaelisabeth sagde ...

Spændende ideer I kommer med :o)
Nej jeg stresser skam ikke - Tværtimod hygger jeg mig med at gå og finde ud af hvad det lækre garn skal bruges til.
Så kom endelig med alle jeres ideer.
Det lyder som om garnet rækker langt.
Hilsen Mona

Fru Olsen sagde ...

Ideer har jeg ikke - vil bare sige, at det ser spændende ud.

Fru Knudsen sagde ...

Du er jo så kreativ, så mon ikke du finder på noget at anvende garnet til