torsdag den 5. april 2012

Hvad der gemte sig i Garnfabriken


På Järntorget i Gøteborg fik jeg øje på dette skilt. 
Selvom vi var på vej mod færgen MÅTTE jeg lige en smut derned.

Nok havde jeg en forestilling om, at der kunne være spændende ting at finde
men jeg havde slet ikke forestillet mig, hvad det så var jeg fandt.

Nogle af jer husker måske min begejstring for bogen 'Naturlig Strik'
som jeg ville anmelde her på bloggen for nogen tid siden ?

Det første mit blik faldt på var faktisk nogle af modellerne fra den bog.

For lige at opdatere jer på min endnu ikke bragte To Do liste, 
vil jeg lige nævne, at jeg havde besluttet mig for at strikke en trøje fra bogen. 


Først og fremmest var jeg interesseret i garn til den planlagte model, så
 jeg faldt i snak med indehaveren

- og her kommer overraskelsen -

For det viste sig at være ingen ringere end Ingalill Johansson 
der er forfatter til bogen 'Naturlig Strik'.

Ikke så sært hun havde alle modellerne fra bogen hængende i sin butik !


Det var spændende at snakke med Ingalill
og jeg fik hendes tilladelse til at bringe billeder fra bogen 
i en anmeldelse her på bloggen, så den kan I se frem til i morgen  :o)
MED fotos ! 


Ikke nok med det - butikken var fyldt med alle mulige skønne garner !
jeg nåede desværre kun at zappe lidt rundt.
Min tid var begrænset af, at vi skulle med færgen.
Men skønne japanske garner, geilsk, zpaghetti og meget andet nåede mit blik at falde på.. 

Så nu er der lagt op til endnu en Gøteborgtur til sommer !

for jeg nøjedes med at købe garn til denne trøje:



Bare rolig !
det er ikke mig, der drukner i bar' begejstring,
men det var tæt på !   :o)

Lige et kig ned i den pose garn, jeg købte :




5 kommentarer:

Berit sagde ...

Sikke da et held, at I lige kom forbi der!

Det bliver en skøn trøje!

marion sagde ...

ej hvor fedt og sikken en lækker butik måske man lige skulle arrangere en lille smuttur til sverige

mona sagde ...

Det var da pudsigt, sådan næsten uforvarende, at dumpe ind i Aladins hule. Jeg er også meget glad for bogen, og har strikket flere modeller fra den.
Jeg glæder mig til at læse mere i morgen:-)

Fru Knudsen sagde ...

Da var du heldig, sådan lige at møde forfatteren/designeren. Bare det var mig der boede tæt på færgen til Gøteborg

Uldbegavet sagde ...

Det lyder som en rigtig dejlig tur, der må jeg hen en dag.
Du har lagt en kommentar på min blog, som vist nok skulle have været til en der hedder Jane, noget med bestilling af garn. Det må være en fejl, at den er havnet hos mig. God påske.