søndag den 29. april 2012

Forårshaven og Vitamin D kvaler


Nu skal jeg da lige love for, at det vælter op ude i haven.
Dage med vekslende regn og sol gør sit til, at det er nu, det sker.
Jeg er helt fjollet med at tage billeder af blomsterne i haven. 
Senere på sommeren vil jeg ikke kunne fatte, hvorfor jeg gad at tage billeder af den bare jord.
Men på denne årstid trænger vi simpelthen til at se lidt farver og blomster.
Se bare denne tulipan - hvilken forrygende farve !


Jeg tror det er aurikler, der kommer her. Ret mig hvis jeg tager fejl (jeg er som tidligere skrevet relativ ny haveejer )


 Her har vi vibeæg og forglemmigej (eller er det kærmindesøster ? - jeg forveksler altid de to)
og nedenunder bronzeblad og aurikler.
Bronzebladet købte jeg på den årlige markedsdag med den lokale afd. af haveforeningen.
Den gror godt i den mere skyggefulde del af haven.
Der er mange gode ting at købe på det marked - og det til en absolut rimelig pris. 


Det er en fornøjelse at se de ting jeg har sået de sidste par år komme op nu.
Nogle af dem ..
for andre har frosten taget.  ;o)

Ærteblomster og solsikker blev plantet her i weekenden. 
Nedenunder kan I se ærteblomsterne. 
Nu bliver det rigtig spændende om de kan klare sig ude 
- om haren bliver fristet af de friske skud, eller de kommer til at mangle vand, eller nogle af de 
millarder af andre ting der kan ske sådan nogle små spirer
når nu de kommer til at passe sig selv de næste mange dage.


Dagen er gået med havearbejde,
men lidt strik blev det da til.
Er lige nu ved at lægge an til Isolde, 
og har tidligere på dagen knoklet med Vitamin D. 
Ja - Knoklet !
Jeg er nået til pullen, vendestriksdelen.  
Og den engelske opskrift har drillet, og jeg har trævlet op et par gange. 
Nu tror jeg dog jeg har fanget systemet (igen, for det er 2. gang jeg strikker den).
Det er virkelig en opmærksomhedstest at strikke den trøje  :o)
Det er derfor Isolde skal med på ferie, og ikke Vitamin D. 

3 kommentarer:

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hvor er det skønt med alle de blomster billeder:))

Hanne Rimmen sagde ...

Din have bliver smukkere og smukkere for hver år der går. Jeg er imponeret over alle de blomster og der farveflor du har fået plantet med tiden.
Du må virkelig nyde det ;o)

Fru Olsen sagde ...

Ja sikken det vælter op - kan godt forstå din trang til at forevige de små farverige mirakler :-) Jeg ville også gå at fryde mig - næsten som med en Baby: se, nu er der sket det og det.