fredag den 20. april 2012

Det begynder så småt at tegne sig


De seneste dage har jeg hygget mig med at gennemtrawle nettet
OG biblioteket
efter egnede opskrifter til at strikke en sommerbluse af det Rustik Tweed og morbærsilke
jeg købte hos frujensensunikum.blogspot.com for et par uger siden.
På biblioteket fandt jeg bogen 'Close' af Lisa Renner. Det er også en god bog. 
Der er en del spændende opskrifter - bl.a. også i Noro garn. 

På Ravelry.com fandt jeg denne model af Lisa Renner, der hedder 'Isolde'.
Den er lavet i Karen Noes Linea Hør (og mon ikke den kan 'oversættes' til Rustik Tweed ?)
det vil en strikkeprøve nok vise.

Jeg tror den kan være sød i det ferskenfarvede garn jeg købte,
og så skal jeg bare have fundet et par andre modeller til morbærsilken og den rosa Rustik Tweed jeg også købte.  Har listet nogle forslag i kø på min Ravelry side. 

Tænk sig hvilket eldorado i opskrifter og ideer der er derinde !


Fandt denne gratis opskrift hos designeren Ruth Sørensen (som jeg heller ikke kendte).
Fri download !  fantastisk cardigan i kauni garn. 
Check den selv på www.ruths.dk

Og så er der endelig den famøse Vitamin D af Heidi Kirrmeier, som jeg er igang med. 
Nu er jeg færdig med topstykket og skal igang med ærmerne. 

Nej desværre er der ikke motor på strikkepindende. Gid det var så vel ..
for der er godt nok mange projekter forude. 

Regner med at påbegynde Isolde næste weekend, så den kommer med til Slovenien.
Vitamin D kræver en del optælling og koncentration.


3 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor er den sød den lille med snoninger ;o)
OG så er Ruth.dk et rigtig fund. Hende kunne jeg nemt fristes til at lave noget fra.
dejlig wekend til dig
kh. Hanne

strikkeentusiasten sagde ...

Nu kender jeg ikke modellen Isolde men tror den er et rigtig godt bud til din fersken farvet tweed.

Jeg tror at mange af Marianne Isager 's sommer modeller bla. andet fra bogen Strik ala carte ville være egnet til morbærsilken.

Der er mange lækre opskrifter både på Ravelry og Ruth.dk.

God weekend

Kh Jane

Fru Knudsen sagde ...

Ih, sikke da du har planer. Ruth Sørensen laver mange fine design, jeg kan se, at det er for længe siden jeg har været omkring hende