lørdag den 24. marts 2012

Jackie fix og færdig


Her er så Jackie med indhold, som lovet. 
(og jeg når det lige inden det bliver søndag. Har haft vældig travlt i haven hele dagen).

Søsteren blev vældig glad for sin nye trøje/tunika, 
og havde ikke spor imod at gå mannequin i nyerhvervelsen.


Den sidder flot på ryggen, har en god pasform.
Dog synes jeg ikke jeg er helt tilfreds med indtagningerne ved ærmerne, idet de ikke bliver ens i hver side på grund af mønsteret.
Trøjen er strikket med påstrikkede ærmer og et bærestykke, og det er kun på selve ryg- og forstykke der er indtagninger til ærme.

Nu er jeg ved at strikke Jackie til mig selv
og noget af det, jeg vil lave om, er ribben i halsstykket.
Først strikker man 1 r 1 vr, så 2 r 2 vr, og til sidst 4 r 4 vr.
Jeg tror jeg vil gå direkte fra 1 r 1 vr til enten 4 r 4 vr eller blot 3 r 3 vr, uden mellemstykke med 2.


Trøjen er med 3/4 ærmer, og der strikkes knaphuller og påsyes 4 knapper.
jeg fandt disse 'firkløvere'

Igen kan I se den flotte pasform på ryggen.

Garnet er drops Nepal, og jeg fik 2 1/2 nøgle i overskud (strikkede str xxl, hvortil der ifølge mønsteret skulle bruges 1050 gram - og jeg har kun brugt godt 900 g. Har holdt de angivne mål.
Og så vil jeg endda sige, at de 1050 g kun var til en bluse, mens jeg helt klart vil mene, at det jeg har strikket, er en tunika. (hvor opskriften sagde 1200 g).
Ok - resterne skal jeg nok få brugt til et eller andet ....

Jackie er strikket på p 7, undtagen halsen, der er strikket på p 5.
Det har taget mig ca 3 uger at strikke den - hvilket er rimeligt hurtigt, når man tager i betragtning, at jeg også har lavet andre ting end at strikke.   :o)


11 kommentarer:

marion sagde ...

den er blevet rigtig flot :-) og kan se at gusen er lettet den var nok flyttet over til os, for solen kom først igennem ved 14 tiden her :-)

bykirsti sagde ...

Ej hvor er den lækker!
Jeg kan rigtig godt lide farven!

Fru Knudsen sagde ...

den er flot, håber søsteren husker sine erfaringer. Ja, vi har jo andet at lave end at strikke, men havearbejde er jo også dejligt

Frk.Bogorm sagde ...

Hej Mona

Hvor er den superflot! Og 3 uger - det ville have taget mig 3 år (årtier?).
Nu kan du nyde søndagen i haven:-) Her skinner solen - god søndag!

Merete sagde ...

Den er supere flot og en skøn farve her til foråret. Det er helt klar en tunika og ikke en bluse.

**Perler på snor** / Dorthe DK sagde ...

Super-flot billede du har som header.
Ønsker god søndag.
:-) Dorthe

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor er den blevet god ;o)
Jeg forstår godt at hun er lykkelig...og så i yndlingsfarven. Det blivet ikke bedre!
Den klæder hende virkelig godt.
Kh. Hanne

Tanja sagde ...

Den er blevet rigtig god. Og pasformen kan ikke være bedre. Den sidder smukt.

Vibekes lille ullne sagde ...

Utrolig flott! Du er så snill som strikker så mye flott til søstrene dine! Skjønner godt at hun er fornøyd for den var lekker! :)

Lea sagde ...

Heldige din søster at få så lækker en trøje/tunika!!! Hun ser rigtig godt ud i den - og kan godt forstå hun er vild med farven!!! Det er jeg også!

Lone sagde ...

hej Mona


Sikke en fin jakke du har fået fra hånden der...

Mona, vi vil så gerne sende dig en bekræftelse på at du har betalt for blogtræf.. Men kan ikke finde en mail add. på dig..

Pengene er modtaget...

Lone