søndag den 4. marts 2012

Fra katastrofe til lækker taske


Eller 'når sorgen bliver til glæde vendt'  :o)


Mange af jer husker nok historien om denne trøje jeg strikkede som julegave til min søster?
(det lækreste baby-alpaca  - det tog en krig)
Trøjen, der fik så sørgeligt et endeligt i vaskemaskine og tumbler ?

I var endda så søde at komme med masser af gode idéer til hvordan jeg kunne forvandle de sørgelige rester til noget brugbart. 

Nogle nævnte (blandt mange andre gode ideer) noget med tasker, og det var efterhånden det billede, der tegnede sig for mit indre blik. 

Nu er der sket ting og sager på fronten.

Jeg besøgte her i weekenden min veninde Hanne, der har bloggen
hannerimmensuniversconebane.blogspot.com ,

Hanne er super kreativ, og en haj ved en symaskine.
(eller en all-round haj, burde jeg vel sige ;o),
 Hanne kan nemlig meget andet end at sy - men det kan I jo læse om på hendes blog. 

Sammen besigtigede vi skaderne, og snart var der gang i saksen .. 


Trøjen blev klippet op.  
Der kunne blive i hvert fald én taske, og endda med lomme.
For lissom at peppe lommen lidt op, foreslog Hanne, at jeg kunne brodere et eller andet.

Vi gik på nettet, og fandt hjemmesiden ateljerre.se med de skønneste broderier til inspiration.


Og så kastede jeg mig ud i nogle kædesting. 
Resultatet blev da vist meget sjovt .. 


Der skulle også forstærkning på skulderremmen
Også her fik jeg øvet håndsyningens ædle kunst,
mens Hanne tog sig af sammensyningerne på symaskinen.


 Det lykkedes også Hanne at få syet mit mærke på,
på trods af at materialet var lige vel levende.


Der burde egentlig være hele tre mærker, da man vist her kan tale om 'tværfaglighed'.

Jeg strikkede
søsteren filtede
og Hanne har syet tasken  :o)


I skal da også lige se foret.
Flot, ikke ?
Det passer perfekt til farverne i ex-trøjen.

Efter lidt snak frem og tilbage fandt vi frem til, at velcro måtte være den bedste løsning til en lukning.

Der blev også syet en anden lille ting, men den må I se i morgen. 

10 kommentarer:

bykirsti sagde ...

Ej hvor er den blevet fed!
Intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

strikkeentusiasten sagde ...

Katastrofen er virkelig blevet vendt til en succes ....hvor er det blevet en flot taske og sikke en treenighed der har været igang.

Kh Jane

vibstrik sagde ...

Fantastisk redning:-)

Pia sagde ...

Hvor er den blevet god. godt i alligevel fandt på noget at bruge trøjen til.

Hanne Rimmen sagde ...

Jeg takker for den kreative udfordring og det hyggelig besøg.
OG så glædes jeg da over de positive tillkendegivelser fra dine søde læsere ;o)
Du kommer bare igen, hvis der skulle ryge en uldtrøje mere i maskinen :o)))

Fru Knudsen sagde ...

Der findes jo lyspunkter i mørket, og dette er da et lyspunkt. Så flot og krativt fundet på. glæder mig til at se de andet lille projekt. Er tasken til søsteren

Frk.Bogorm sagde ...

Hvor dejligt at se, at alt dit arbejde alligevel ikke var forgæves! Sikke en flot mester-redning! Tillykke :-)

Vibekes lille ullne sagde ...

For en lekker veske det ble av genseren! Dere har vært dyktige. Heldigvis ble det en lykkelig slutt. :)

Nå må du bare lære søsteren å vaske ullplagg. ;)

diy se her hvordan sagde ...

Det var skisme kreativt gjort - når nu ulykken desværre var ude.

Sysler fra hverdagen sagde ...

Dejligt du fik noget godt ud af trøjen.

Flot blev tasken.