mandag den 26. marts 2012

En sand knokle weekend ..


Mens (vistnok) alle andre i dette land kunne nyde og slappe af i det gode forårsvejr,
blev der bare knoklet igennem i og omkring mit sommerhus.

Enhver tanke om at have et sommerhus som et sted hvor man kan slappe af i weekender og ferier 
er en total vildfarelse, skulle jeg lige hilse og sige ! 
(Med mindre man altså hører til den del af menneskeheden, der slapper af ved at knokle løs i hus og have, forstås..  ;o)
Men hold op, hvor vi da også nåede meget ! 

Det var hårdt, mens det stod på - men bagefter er det bare fedt at være på forkant ! 


Der blev sået frø til solsikker (buskede) og ærteblomster ..
Der blev vasket vinduer ude og inde 


Der blev luget i bedene (og der er mange),
stauder blev klippet ned (også mange)
der blev revet grene og blade væk ..(masser)


Her et udsnit af de krukker, jeg har haft til at stå ude i vinter ..
spændende hvor mange, der har overlevet ..
Andre står herhjemme og inde i sommerhuset - de kommer ud, så snart risikoen for nattefrost er ovre.
Desuden bliver der snart tilsået en masse nye ..
Jeg er vild med krukker, og det at have mange blomster med masser af farver,
(men jeg fortryder altid, når krukkerne skal tømmes/vandes  ;o).



Jeg fik plantet de forårsblomster, der har prydet stuen gennem vinteren
+ hilst på dem fra sidste år, der nu popper op .


Altankassen blev også lige tilplantet..
der blev klippet grene og siv ..
vasket af for alger ..


her en lille hyacint.
Tulipanerne er også på vej op
og ja, der vælter faktisk nyt op hver eneste dag.

Så nu er jeg spændt på at se hvad der mere  er kommet op,
 til påskeferien.


Ja, der var et liv i haven - hvilket lige inspirerede søsteren til at kigge i fuglebogen. 
Vi har masser af fugle dernede, takket være fodring gennem hele vinteren. 

Nå ja, vi var ikke de eneste, der var igang.

Mens jeg vaskede vinduer, måtte jeg konstatere, at der var en, der trænede sækkepiber..
det lød godt, men usædvanligt ...

Og pludselig fik vi besøg af hele 2 indsamlere fra Kræftens Bekæmpelse på én gang.

Det var lidt sjovt, for de havde hver sin rute.
 Begge blev vist temmelig overraskede over at møde hinanden.. 
de var kommet ind fra to forskellige sider.

 Vejret var med dem til deres indsamling, og jeg håber det medvirkede masser af skillinger i indsamlingsbøsserne. 

8 kommentarer:

Mimi sagde ...

Ih du er heldig! Her sidder jeg fast på 1. sal! Øv øv! Dejligt at jeg så kan nyde billeder af haver som din! Jeg så de FEDEsTE store krukker i Rema1000 i dag! Grafiske og pastelfarvet...NØJ de var seje! Må jeg anbefale dem?!?

kh

www.mimiego.blogspot.com

Fru Knudsen sagde ...

dette blog indlæg kunne lige så god være skrevet af mig, vi har vist samme indfaldsvinkel til haven, stauder, farver og krukker

marion sagde ...

uhhh elsker også krukker for det betyder at de bare skal vandes og der ikke skal luge ukrudt. er ikke selv det store havemenneske men overvejer lidt at forsøge mig med lidt urtehave og selv at så blomster så skal vist til at igang

Hanne Rimmen sagde ...

Forår i haven...
dejligt og livsbekræftende.
Der ER ikke noget som forår!
Kan du mon få den kære søster til at lave noget eller vil hun heller blive smuk i solen?
Kommer og kigger haven i ferien.
Knus til jer begge;o)
Hanne

Nørkle Tøserne sagde ...

Fedt, vi har også været i sommerhuset for at gøre forårsklar i weekenden :)

Kan se du har lyst til at lege med i pakkelegen, dejligt :) Vil du lige sende din adresse til vores mail norkletoserne@gmail.com så jeg kan få sendt din pakke afsted til dig :o)

Randi B. Jensen sagde ...

Sikke meget I har nået - jeg synes godt nok, der må være rigeligt at se til, hvis man både har hus med have og et sommerhus, hvor der er have, der skal passes - men jeg kan godt forstå, at folk, der bor i byen, har lyst til at have et sommerhus og mange sommerhuse har en naturgrund, hvor der ikke kræves så meget pasning :-)

Strikkeheksen sagde ...

Ja, det er hårdt, men dejligt når det er gjort :-)

Skøn trøje, du har fået lavet til din søster :-)

Frk.Bogorm sagde ...

Sikke med dejlige billeder:-) God søndag