fredag den 10. februar 2012

Nedtælling til vinterferien


Overskriften kunne også have været: 'Mens vi venter på den Rubinrøde'

- for du har ganske ret, Lene ..
meget er skrevet om den - men der er endnu ikke bragt mange billeder.

Sagen er den, at jeg strikker og strikker, og ikke rigtig synes der sker noget.
Det drejer sig om kjolen 'Rubinrød Drøm' fra 'kreativ strik' efterårsnummer. 
Det er på små pinde, og jeg er langt om længe nået til halslukningen.
Lidt sker der da .. 

Men vi venter også på Vinterferien.

Her i Nordjylland er det først i uge 8, 
så der er lige en uges nedtælling endnu.

Vinterferiens projekter bliver først og fremmest :
at blive færdig  - helt færdig - med den dumme Rubinrøde.


Dernæst er det planen at der skal laves endnu en bordskåner :


Så kunne det jo også være, vi snart nærmer os tiden for påsketing ?
jeg vandt jo denne fine e-bog hos tinadalboge.dk

påske påfund

Den indeholder de fedeste idéer til sjove påsketing man kan lave af almindelige ting fra køkkenet.
Fx kartofler og almindelig vægmaling / akrylmaling.

 Det er vist bare at kaste sig ud i det .. 
(bogen kan købes hos Tina for aldeles rimelige penge)

Desuden har jeg planer om at arbejde med krympeplast ..  

(ja, hvor lang ferie har jeg i grunden ? kan godt pludselig se, at der mindst bør være nogle uger, hvis det hele skal nås .. )

Foreløbig vil jeg nyde, at det er weekend .. 
og så er der lige en arbejdsuge, 
og så - ta da da da .. 

Er der forresten nogen der ved, hvor man kan få sådan noget krympeplast ?  
kan det evt. købes på nettet ?

Der er nok også noget mere strik der skal strikkes  .. 
og en ny give-away har jeg også på bedding .. 

hvad har I andre af planer for ferien ? 
(hvis I har ferie - for det er nok heller ikke alle, der lige har det ?)

6 kommentarer:

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Sikke mange dejlige kreative planer for ferien:)
Vi har ferie nu, og alligevel ikke helt, skal have færdiggjort nogle modeller til Hendes Verden. Men dem må jeg bare arbejde på om aftenen, så der også sker noget sjovt for børnene om dagen.

Stine

Fru Olsen sagde ...

Hold da op - du skal da tidligt op hver dag i ferien :-) Men dejligt at have planer.

Fandt I ud af at bruge din søsters sweater til noget? Jeg kunne altså godt se noget broderi-noget på den gule stribede baggrund for mig.

Mht. alpakka og filtning synes jeg faktisk det bliver en rigtig dejlig filtning. Jeg har lige lavet et par sorte luffer til svigersønnen i Alpakka lagt dobbelt. De er altså blevet rigtig gode og tætte.

Karin Grøn sagde ...

Du har godt nok mange projekter på bedding. Det er djeigt have ngoet at glæde sig til. Jeg kan se at trøjen ikke er blevet til noget nyt endnu. Hvis du kender nogen børn, kunne du jo sy et for i en sjov farve og sætte knapper og paspolerede knaphuller i og vips er der en forårsjakke. Bare endnu en ide til dit store register af gøremål- tihi. Skæg sættekasse. Den er virkelig vellykket.

Hanne Rimmen sagde ...

ja, jeg glæder mig også snart til at kaste et blik på den Rubinrøde sag. Findes den overhovedet i virkeligheden eller...;o)
Håber, at du fik varme på hytten i går. Koldt må der ha' været, da du ankom.
Efterårsprojekter ihh... det lyder da som ren hygge og så er det jo ingen sag at slå øjnene op og begynde dagen tidligt :o)
Kh. Hanne

Randi B. Jensen sagde ...

Jeg kan se, at det er meget længe siden, at jeg har set dine blogindlæg - jeg bliver vist nødt til at tjekke blogge manuelt, for der er bare nogle af dem, som jeg er fat læser hos, der ikke kommer op på min læse-liste - din dukkede altså op i dag.
Jeg kan se, din søster har haft et uheld med trøjen, hvor ærgerligt. Da min datter var en stor pige, vaskede min søster en uld trøje ved en fejl, men skidt den kunne så passe min datter, lige til det samme skete for mig, så var den pludselig blevet til dukke tøj :-(
Glæder mig til at se din rubinrøde :-)

Balles Bazaar sagde ...

Hvor lyder det dejligt med sående kreative planer. Det kan da kun blive en skøn ferie. Selv har jeg ikke ferie, men ungerne er afsted, så måske der også bliver plads til kreative indslag for enden af arbejdsdagen. Jeg håber.