lørdag den 18. februar 2012

Forår i min stue

Lige så snart forårsblomsterne kommer frem i butikkerne
har jeg for vane at fylde min stue i sommerhuset med dem.
Når vinteren går på hæld kan jeg bare ikke lade være med at købe disse forårsbebudere.
Er der noget så skønt som en buket friske tulipaner ?
Pinseliljerne her er da også bare smukke ..
Og hvad er bedre end hyacinter ?
ganske vist har jeg haft dem siden jul. Men alligevel ..
Jeg elsker deres duft. (Det er ikke alle der gør det )

Som undskyldning for at købe alle disse forårsblomster siger jeg til mig selv
at det er for at få løgene ud i haven, så de kan komme igen næste år.
Og så kan I nok godt gætte, hvordan min have snart ser ud ?
Idag er første dag i vinterferien. Her i Nordjylland holder vi vinterferie i uge 8. 
Og det er en yderst tiltrængt ferie, må jeg nok sige.
Jeg får besøg af min søster, og vi skal bl.a. arbejde med krympeplast. Det, jeg bestilte hos Panduro, kom med posten igår. Jeg har valgt noget fortrykt, hvor min søster skal farvelægge det. Det hygger hun sig med :o) .  Hendes udviklingsalder svarer ikke helt til hendes fysiske alder, derfor de valgte motiver. Jeg troede faktisk også jeg havde bestilt noget i sort og hvidt til mig selv - men det har jeg åbenbart ikke lige fået med (var noget træt i sidste uge).  Det bliver sjovt at prøve at arbejde i krympeplast, og vi har købt ringe til nøgleringe og brocher. Tror også der kan blive en uro - fx af delfinerne. 

Og så er den Rubinrøde (også) ved at udvikle sig til en gyser. Nærmer mig afslutningen på 1. ærme - og håber garnet rækker. Det bliver lige knap og nap .. 


4 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Her i det midtjyske holdes der ferie i uge 7, men jeg har valgt uge 8, for det passede bedre ind i mit program på job m.m., så vi er i samme båd FERIE!
Har du sved på panden m.h.t. den rubinrøde? Jeg krydser fingre, der skal/og må være garn nok!!!!!!

Britta sagde ...

Nu spørger jeg lige som absolut strikkeusagkyndig, ikke? Kan man ikke bare købe et nøgle mere?
Dejligt med blomster og forårstegn. Der er faktisk kun 11 dage til officielt forår! På min altan er planterne i krukkerne ved at få meget svulstige knopper. Mon det er nu vi skal klippe hylden lidt ned?

Frk.Bogorm sagde ...

Jeg køber også massevis af forårsblomster, min datter fniser over alle de løg, vi skal have i haven. "Jamen mor, vi skal da ikke have flere?" "jojo, de kommer jo ud i haven bagefter, så kan vi kigge på dem i årevis", er min undskyldning, når hun siger IGEN?? når jeg siger, jeg liiige skal have...
Hav en dejlig ferie - håber garnet rækker.

bykirsti sagde ...

Sikke en masse skønne blomster!
Jeg glæder mig sådan til det bliver rigtig forår og man kan komme til at så

Tak for kigget!
Kig forbi min giveaway http://bykirsti.blogspot.com/p/giveaways.html