torsdag den 16. februar 2012

Flere glasting

 I aften har vi igen haft glaskursus hos glashuset-aalborg.dk
Dennegang havde jeg besluttet mig for, at der skulle bruges rester !
(De var begyndt at hobe sig op)
 Jeg havde besluttet mig for at lave nogle skåle til min kommende Amio butik
og måske en lille something som give-away .. 
 denne tingest er til at bryde glasset efter det er skåret.
Jeg valgte en flot turkis og en ditto grøn til skålene.
Det er svært at vurdere farverne her inden brændingen, 
så det er altid spændende at få glastingene efter brænding.
  Dette anslag til et lille billede (ca 7-8 cm på hver led)
kom oveni. Billedet vil blive reliefbrændt.
og det samme vil skålen her.
Ja foreløbig er den lidt flad - men den skal nok blive formet, når den bliver brændt.
og dette ?
en tilfældig dynge glas - eller ?  

Der er skam en plan - og den vil åbenbares senere.
Men I er da velkomne til at gætte ?


5 kommentarer:

marion sagde ...

det ser godt nok spændende ud, glæder mig til at se det brændt og tror sørme da jeg venter spændt på den giveaway :-)

Fru Knudsen sagde ...

Mon det skal blive til en glaskande. Giver du et praj når du går på Amino

Bettina Holst sagde ...

Jeg besluttede mig for ca. 1 år siden, at nu ville jeg også lære at lave glas, så jeg købte bøger og gik også på biblioteket og lånte næsten alt omkring det - kun for at droppe det igen :-) - glæder mig til at se hvad du får lavet :-)

Tante Lene sagde ...

Hej Mona
Jeg nåede det ikke lige den her gang, men tænkte på jer i går.
Håber I havde en dejlig aften og fik lavet en masse sjove ting. Det ser sådan ud ;o)
(Hanne)
Tante Lene skulle lige se hvordan man gør her i Blogland ;o))

vidunderlige univers sagde ...

ejj hvor dejligt at se noget glas.. Elsker osse at lave glasting.. Glæder mig til at se mere til dine værker.. ;0) Skønne billeder du har lagt på bloggen af dit glas tam tam.. Just love it:0)
KH Iben