lørdag den 25. februar 2012

Endelig, endelig, ENDELIG !


Endelig kan jeg præsentere den Rubinrøde Drøm for jer.
I har hørt om den siden december.

Faktisk begyndte jeg at strikke på den den 19. december, og jeg troede 
at jeg nok ville kunne lave kjolen hen over julen, således den var færdig i starten af det nye år.

Sådan skulle det ikke gå !
Jeg har strikket på den hver dag - men med 576 opslagne masker på pind 3 1/2 var det nok at undervurdere projektet.


Heldigvis lader det til at blive en Happy Ending.
Ligeså meget som jeg hadede (til sidst) at strikke den
ligeså glad er jeg for den nu.


faktisk synes jeg at den klæder mig. 
(sagt  i al beskedenhed  ;o)

Ok - se lige bort fra støvlerne !

jeg har et par lange sorte derhjemme, som jeg tror passer noget bedre !

Og så var der lige det med længden.  
Den er vokset i vask - den er nok 10 cm længere end den var i aftes, da jeg først prøvede den. 



Her er med og uden bælte.
Egentlig kan jeg bedst lide den uden ..
men på modellen i bladet (Kreativ Strik nr. 14 2011) er den vist med bælte.


Halsen er jeg rigtig godt tilfreds med
selvom jeg strikkede den lidt højere end opskriften angav.



Så var der lidt omkring ærmerne 
(også de voksede ved vask og pres)
men det var svært at få mønsteret til at passe ved udtagning.
så selve mønsterborten blev lidt mærkelig at se på ved sammensyningen. 


Her er et nærbillede af mønsterborten på nederdelen.
Man tager ind i vrangmaskerne, indtil der kun er to tilbage.

Halsens hulmønster kan jeg rigtig godt lide.
Og så er der lige den lille detalje med mærkatet.
Det er den første med påsyet mærkat - jeg fik dem her i januar.
Det giver lige det sidste finish ..


Og her var hvad der blev tilbage af garn !
som jeg skrev : der var kun lige akkurat nok 
og kun fordi jeg 'sparede' på vidden af ærmerne, rakte det.

Tro det eller ej - det var en lettelse at få den færdig !   :o)

ps. jeg minder lige om, at i morgen kl. 16 vi trækkes give-away her på bloggen.  

18 kommentarer:

vibstrik sagde ...

Hvor er den smuk, og den klæder dig fantastisk, både med og uden bælte. Kan godt forstå du er glad for den:-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Aldeles nydelig ble den og hvilken jobb! Synes du har vært snar til å bli ferdig. Den kledde deg det er sikkert og det må vel bli et yndlingsplagg! :)

Susan sagde ...

Det er en rigtig flot kjole. Både farve og mønstre er smukke. Og du har sørme planlagt dit garnforbrug godt :-) Der er ikke noget værre, end at mangle 4 meter garn.

Berit sagde ...

SÅ FLOT!

vidunderlige univers sagde ...

For satan da (undskyld at jeg da lige må bande) men hvor er den dog blevet go.. Fantastisk farve og sikke et arbejde:0) Gid jeg havde den iver - det kommer jeg aldrig til.. den kommer du nok til at bo i.. Hvor må det være fedt at kunne sige "den har jeg da selv strikket".. SÅ flot Mona..
KH Iben

ps. Godt at høre at du også er med på bog læsningen af flere af gangen..ha ha

marion sagde ...

hvor er den bare blevet flot, jeg synes den er rigtig pæn med bælte på til dig, men nok fordi at min egen talje har været forsvundet i nogle år nu så er misundelig på dem der har en :-)

Fru Knudsen sagde ...

Så flot!!!! Godt du kom i mål. Du har godt nok været god til at holde fokus!! Den klæder dig, mon det bliver den du kommer til at kalde: svendestykket

Merete sagde ...

Den er super flot og den klæder dig rigtig godt. Synd at den er vokset i vask.

Birthe sagde ...

Den er utrolig flot , godt at du kom i land med den :-)

Strikkefuglen sagde ...

Kan godt forstå at du er tilfreds, den er super FLOT til dig :-)g farven er da vild lækker.
Synes bedst om den uden bælte.
Det må siges at garnet var afpasset :-)

Frk.Bogorm sagde ...

WAUUUUW!

Randi B. Jensen sagde ...

Den er da blevet rigtig flot, men den ser lilla ud på billederne - måske er det bare min computer, for jeg har også billeder, hvor farverne ser forkerte ud ind imellem.
Den er då fin uden bælte, men jeg kan nu godt li' den med bælte :-)
Det er da også et stort arbejde, at strikke en kjole med sådan et mønster - jeg er imponeret over at du allerede er færdig.

Lea sagde ...

Ih, altså, Mona, hvor er den bare superflot!!!!

Jeg er helt vild med farven, men det kommer nok ikke bag på nogen :-)

Du har lagt et stort arbejde i den kjole og har fået "løn som fortjent": en fantastisk kjole, der sidder rigtig godt og er smart til dig både med og uden bælte!!! Flot, flot, flot!!!

Knus Lea

Karen sagde ...

Superflot:-)

Pia sagde ...

Hvor er den blevet flot. Den er klædelig både med og uden bælte. Den bliver sikkert et hit.

Strikkeheksen sagde ...

Altså Mona, hvor er den FLOT og I ser så fine ud sammen :-) Det må jeg nok sige og så er det en model, jeg bare fuldstændig har overset - jeg ville blive rigtig glad, hvis du gad repetere, hvor du har opskriften fra :-)

Mange gange er de langvarige projekter altså også dem man bliver gladest for og den glæde kan holde sig i mange år. Jeg synes den er smuk både med og uden bælte - det er nu rart nok, at have muligheden for lidt variation. Tillykke med den :-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Sikken et arbejde. Hvor er den blevet flot kjolen.

stine

GitteBlinkilde sagde ...

Hvor heldig kan man være :) - med det lille stk garn som er tilbage -Forstår udmærket godt at du er glad for at den er færdig - sådan et kæmpe stort projekt - Super flot er den.