onsdag den 29. februar 2012

Det nye Kreativ Strik


Med gru havde jeg afventet dette blads komme ..
Gruen opstår fordi så plejer To Do listen at vokse betragteligt ..  ;o)

Det er faktisk et fedt blad.
Og netop derfor valgte jeg at abonnere.

Sommer- og efterårs numrene sidste år var fatale.
Der er stadig ting jeg har købt garn til, og som jeg endnu ikke har nået at strikke.

julenummeret derimod bød ikke på så mange fristelser, selvom der var rigtig mange fine ting.
Sådan er det også lidt dennegang.

Der er rigtig meget børnetøj, og mange hæklede ting.
Og hækle-mode-dillen er jeg ikke rigtig løbet med på endnu (måske er jeg bare en langsom starter ?)
jeg hæklede en del sidste det var moderne, så teknikken kender jeg.

Så jeg kunne på sin vis ånde lettet op og tænke
at nu når jeg måske en del af de andre planlagte ting og mønstre jeg har kig på...


Ja det var lige indtil jeg bladrede om til denne skønne trøje
Hønsestrik ! fedest !

Og Stine Hoelgård har designet den !  (så bliver jeg da nærmest NØDT til at strikke den  o)

Hønsestrik dillen var jeg også med på dengang i starten af 80'erne
og de farvestrålende mønstre tiltaler mig.

Nedenstående cardigan af Rachel Søgaard er da også flot ... 


Og denne flotte trøje i Sandnæs mohair ..  Dyrespor hedder modellen.
og Kathe Fog er designer på den.

flot, ikke ?
og sikkert også hurtig at strikke ?
og nok heller ikke særlig dyr ?

(stop stop stop .. )


ok - kig selv - jeg er sikkert ikke den eneste, der bliver fristet i dette nr.  :o)




7 kommentarer:

diy se her hvordan sagde ...

OK - så er jeg nok nødt til lige at købe det blad og så igang med at strikke.

Randi B. Jensen sagde ...

Det er så nemt at blive fristet af alle ideerne i sådan et blad :-)
Min mor har lige strikket en vest i hønsestrik til mit yngste barnbarn, det er rigtig sjovt, at den slags er moderne igen.

Fru Knudsen sagde ...

Jeg er lige ved, at måtte købe det blad, for jeg mangler gejsten lige p.t.

Merete sagde ...

Jeg købte garn igår til den med dyrespor. Den er bare for fed. Jeg har valgt noget andet garn, så nu er jeg spændt på om det holder.

MalleQ sagde ...

Wauw den er fed! Så er det jeg virkelig gerne ville kunne strikke - sådan ordenligt..

Måske jeg skulle lokke en til at strikke den til mig? hihi

Hanne Rimmen sagde ...

Jeg håber virkelig, at du har taget det med i tasken.
Vil rigtig gerne kigge ;o)
kh.

Lykke sagde ...

Jeg har virkelig også lyst til at kaste mig udi hønse-strik, så jeg må hellere ned efter bladet :0)