søndag den 12. februar 2012

De varme trøjer

 Den bidende kulde vi har haft den seneste tid
fik mig til at kigge dybt i klædeskabet.

For et par år siden strikkede jeg nogle skønne trøjer i Milano fra Hjertegarn.
Opskriften er den originale, købt sammen med garnet (hjertegarns).

Denne lilla trøje er godt lun - og perfekt når vejret er koldt.
Det er først nu, jeg har kunnet bruge den i år.
 På forsiden er der et fletmønster, 
og hvor mønsteret mødes er der isat en perle
til at illudere snefnug.

De andre hvide, I kan se, er rigtige snefnug.
Trøjen blev nemlig lagt i sneen til fotografering.
(fotografen ville ikke med, så derfor får I ikke 'live' mode, men må nøjes med at se trøjen lagt ud i sneen. Måske kan der blive fotos med mig indeni næste uge).
 Garnet er det skønne Milano fra hjertegarn
der strikkes på rigtig tykke pinde.
Bagsiden af trøjen og ærmerne er bare almindeligt glatstrik.
jeg har en lille jakke i det samme garn
jeg kan vise jer den i morgen.. 

- og så fandt jeg ud af, ved at google krympeplast,
at det åbenbart er sådan en emballage man bruger i industrien til at pakke paller ind i.
Næppe det min søster og jeg skal lave dimser af i vinterferien.
Læste om det i Hendes verden for nogen tid siden..
Er der nogen af jer der har erfaringer med det ? 
(krympeplast til hobbybrug)
og som ved, om man kan købe det på nettet ? + hvor ?
jeg fandt ikke frem til noget i min egen søgning 

5 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Ja, det er godt der er gode gemmer i klædeskabet, når frosten bider som nu, jeg har også kigget dybt i klædeskabet

Hanne Rimmen sagde ...

Hejsa Mona ;o)
Det er bestemt en skøn trøje og lige en af den slags, der passer til NU.
Ang. krympeplast har jeg købt det til skolebørn, så det findes. Det var vist hos firmaet Nordform. Der kan du jo desværre ikke handle, men prøv da at kigge hos Panduro. Evt, i deres ide katalog. Mon ikke det er på nettet ?
Jeg tjekker ;o))

Hanne Rimmen sagde ...

Jeps, den er god nok ;o)
Søg Krympeplast Panduro. Der er også andre firmaer, der har det, så du kan evt. bestille på nettet

Lea sagde ...

Dejligt at du har gode, varme hjemmestrikkede trøjer på lager :-)

Jeg har jo kun strikket et år, så her er ikke meget at komme efter i klædeskabet endnu..... jeg glæder mig dog meget til at udbygge garderoben med den ene fede strikmodel efter den anden!!!

Glæder mig til at se flere af dine varme trøjer!

Frk.Bogorm sagde ...

Hvor er den superflot!