onsdag den 22. februar 2012

De fedeste mønstre


 Det er naturligvis denne bog af Alice Starmore det drejer sig om .. 


 I forbindelse med at jeg skulle købe nogle bøger til min efteruddannelse hos saxo.com røg denne bog med ned i kurven. Man kan vel modstå alt undtagen fristelser .. 

Bøgerne lod vente på sig, fordi en af efteruddannelses bøgerne skulle bestilles i England
men endelig kom de ..
(ak - dårlig timing)
for de blev leveret hjemme på mit dørtrin i mandags, hvor jeg måtte ud at køre den lange tur hjem fra sommerhuset for at hente pakken.

Nu er bøgerne i hus, og det er som altid en fornøjelse at kaste mig ud i at kigge hvad det så egentlig er, jeg har købt. 


 Og jeg blev ikke skuffet.
Magen til prægtige farver og mønstre skal man vist lede længe efter.
Jeg har andre bøger af Starmore - og må sige, at problemet med dem kan blive at vælge imellem de mange smukke mønstre og designs.
Desuden synes jeg det er lidt lækkert, at bogen også bringer flotte fotos fra de steder det omhandler - i dette tilfælde nogle øer langt pokker i vold i Skotland.
På den måde bliver farver og mønstre sat i deres egen kontekst.
Samtidig er det også spændende at se, hvad der har inspireret de smukke farver og mønstre , som fx her de farvede sten på stranden.


 I efteråret købte jeg dette garn hos frujensensunikum.blogspot.com
Mon ikke jeg hos Starmore finder en flot model hvor jeg kan bruge garnet ? 
 jeg søger stadig efter hvad jeg skal finde på med det .. 

Det er dog ikke det næste  jeg kaster mig ud i.

Når jeg er færdig med den Rubinrøde tidsrøver
(hvad jeg så ABSOLUT håber at blive i denne uge - HVIS garnet rækker)
bliver det næste der ryger på pindende noget der er hurtigt at strikke.  :o)

Om jeg ikke bare kan købe mere garn til den Rubinrøde ?
jo - hvis jeg er så heldig at kunne få den samme indfarvning .. 

5 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Åh den bog SKAL altså også indlemmes i min samling på et tidspunkt - den er fantastisk :-) Jeg kan heller ikke lade være med at købe strikkebøger, når jeg køber faglitteratur ;-)

Venter spændt på den Rubinrøde :-)

Hanne Rimmen sagde ...

Endnu en gyser !!!!!
smukke mønstre og et dejligt lille mix af fristende farver du har i kassen. Det glæder jeg mig til at se mere til...
- når du når så langt ;o)
Kh.

Merete sagde ...

Den bog står også på min strikkehylde og den er bare så fed. Sikke nogen flotte farver du skal til at strikke sammen

Randi B. Jensen sagde ...

Så lige, at du havde kommnteret hos en og kom i tanke om, at det var længe siden, jeg havde set dig på min blogliste og endnu engang måtte jeg se, at du altså har skrevet masser af indlæg uden de kommer op hos mig.
Det ser godt nok ud til at være en spændende bog, du har fået og den lille strikkebog, mon ikke den er lige så god, som den jeg har om hækling af samme forfatter :-)
Du skal lave krympe plast - jeg har ikke prøvet, men barnebarnet på 5 år laver det tit og jeg har bl.a. fået hendes "fod" sat på en magnet og farfar har fået en hånd til nøgleringen.
Dejligt, at du snart er færdige med den rubinrøde, håber for dig, at garnet rækker :-)

Frk.Bogorm sagde ...

Sikke smukke mønstre og farver!