onsdag den 11. januar 2012

Tilbageblik vol. 4 - Starmore

Jeg er stadig i det tilbageskuende hjørne.
Det er egentlig ikke så dårligt lige at gøre sig klart hvad det egentlig er,
der er sket i den relativt korte periode, jeg har været blogger. 
Det bliver mere og mere tydeligt, at det har fået en enorm betydning for mig at få sat fokus på de sjove og kreative ting i livet.
Også her spiller bloggen en fremtrædende rolle.

Det har på mange måder været en øjenåbner for mig at læse andre blogs.
 Fx stødte jeg på denne fantastiske engelske strikdesigner hos Madam Munch.
Jeg fortalte i et tidsligere indlæg, at jeg var kommet omkring Saxo.com og der havde fundet nogle strikbøger til nedsat pris.

  Og hvilke strikbøger !

Se bare denne: 

Det er helt fantastisk hvad der findes af mønstre og farver i denne bog.
Og de keltiske mønstre kan minde meget om de vikingemønstre jeg skev om i forbindelse med at jeg fik en strikkebog med vikingeornamentik i december.
(jf mit indlæg den 19. december 2011)


Og dog - de keltiske mønstre har deres egne karakteriska.

 Jeg har en anglofil åre, tror jeg.
 Dette gælder både hvad angår England, hvor jeg har rejst meget, men bestemt også (og måske især) når det drejer sig om Irland og Scotland, hvor jeg også har rejst en del.

Jeg følger mig tiltrukket af den spændende kultur, der har tydelig nordisk afsmitning fra vikingetiden, og som tydeligt viser sig fx i ornamentik og mønstre. 
(foruden i sprog og meget andet)


Associationerne til det nordiske gør dem bestemt ikke ringere.

Se bare dette smukke mønster.  Mon ikke den havner på to do listen også på et tidspunkt ?
Alice Starmore er bestemt en designer jeg kommer til at beskæftige mig mere med ..

Og så er det igen forkert at fremhæve en bestemt designer - for der er jo masser spændende designere derude. Aktuelt handler det i dette tilfælde om at jeg gerne ville vise jer mine nyanskaffede bøger .. 

Der er bestemt også mange dygtige designere herinde - en af dem, Stine Hoelgaard sælger forresten lige nu ud af  sine originale modeller. Se http://stinehoelgaard.blogspot.com/  - der er masser af fine ting så man kan blive fristet.

Ja fristet - på posthuset ligger der noget garn og venter på mig, som jeg glæde mig til at vise jer og fortælle om en af dagene. Det var noget jeg faldt over hos http://frujensensunikum.blogspot.com/ .

Nu må jeg videre med de Rubinrøde Drøm ...

(gad vide om disse tilbageblik i virkeligheden er en slags overspringshandling fordi jeg synes den Rubinrøde er temmelig drøj at strikke ?) - det kunne jeg godt have mig selv mistænkt for.

Kender I det ?






3 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Smukke smukke bøger. Har jo smugkigget lidt ,0)
Beundrer dog mest de fantastiske børnebilleder. Hver er da den lille skønne pige ?
:0))))

Vibekes lille ullne sagde ...

Ja, er det ikke morsomt med all inpirasjon man kan finne på nett? Takk for tips til nydelige bøker! Kunne absolutt tenkt meg en bok med keltiske mønstre, de var flotte! :)

strikkeentusiasten sagde ...

Virkelig et fund du der har gjort med de skønne bøger jeg har også noget med keltiske mønstre - de er virkelig smukke.

Tusind tak for den fine omtale, jeg håber du vil få lavet rigtig mange smukke ting og glædes over de smukke farver du har valgt.

Med ønsket om en god dag

kh Jane