tirsdag den 10. januar 2012

Tilbageblik vol. 3

Jeg har stadig gang i mit tilbageblik på hvad der er sket for mig siden min blog blev etableret i august.
Og dagens tilbageblik er ret up-to-date, så at sige.
For helt aktuelt har jeg lært hvordan jeg skriver i felterne uden det kommer til at stå som billedtekst, og dermed forstyrre helhedsintrykket i layoutet.  Fedt !
Nu mangler jeg at finde ud af hvordan man skriver tekst i selve billedet, så man fx sikrer copyright. 
Er der mon nogen der kan hjælpe ?
Også dagsaktuelt: Køb af dagens 'Hendes Verden'.
Årsag: endnu engang inspiration her i Blogland.
Selvfølgelig kunne jeg sagtens have fundet ud af at købe det uden blog også, 
ikke mindst på grund af strikkeindlægget..
Men denne skønne kjole fra Dale har jeg set hos Bettekun. 
Mette bar den engang jeg besøgte hendes butik.  Jf. bettekun.blogspot.com
og nu har jeg også opskriften at føje til To Do listen  ;o)
for den er da fed ! 
Krympefigurerne her er også fotograferet fra Hendes Verden
Første gang jeg læste om det var her i Blogland. Hvor husker jeg dog ikke. 
Kun at jeg førsøgte at få nærmere information.
Men nu kan jeg jo læse om det i Hendes Verden, og det vil lige være noget jeg kan lave sammen med min søster, der nyder at hygge sig med alle mulige kreativiteter.
Denne pude (også fra Hendes Verden) er designet af Stine Hoelgaard Johansen, der også har en blog herinde. Forøvrigt forrygende idé med det muselmalede.
Nu har jeg ikke selv stellet, men jeg kender én der har .. 
Og Stine bringer opskrift på denne skønne kaffevarmer her http://stinehoelgaard.blogspot.com/
(og resten kan man få opskrift på i bladet).

Og så vil jeg da lige sige, at jeg har rigtig megen fornøjelse af at have downloaded Vogue Knitting på min Ipad.  En guldgrube af inspiration ..

Nu må jeg da vist videre med strikketøjet, ellers bliver den Rubinrøde Drøm da vist aldrig færdig.
Også god strikkelyst til jer derude .. 

4 kommentarer:

Britta sagde ...

M.h.t. tekst i billedet, så er det nok et vandmærke du tænker på. En diskret transparent tekst centralt placeret i billedet, ikke? Selv ville jeg gøre det med Gimp, som er et Open Source (og gratis) billedbehandlingsprogram, som mange siger er på højde med Photoshop. Jeg kender så ikke Photoshop, sååå deeet...
Nå, jeg har googlet hvad der ser ud til at være en nemmere løsning der ikke kræver at du installere noget som helst. Jeg googlede såmænd bare på 'vandmærke i billede' og fandt http://www.it-artikler.dk/2009/09/07/vandmaerker-paa-billeder/ som igen linkede til http://watermark-images.com/. Mon ikke du kan bruge det? ellers gav søgningen mange andre, måske brugbare resultater.

monaelisabeth sagde ...

ok tak for det - det må jeg vist lige prøve at lege med - for watermarkt er en skabelon herinde. Tak for indsatsen :o) kh

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Kære Mona

Tak for link på din blog og sød kommentar på min. Som jeg svarer dig på min egen blog, havde jeg slet ikke regnet dig som en mulig aftager på strik. Du får selv produceret rigtig mange lækre ting, så...

God aften, Stine:)

Fru Olsen sagde ...

Uh, jeg har også gået og luret på den lange trøje fra Bettekun - den er bare så fin. Men jeg er lidt bange for at gå død i "langheden" - min tålmodighed rækker ikke så langt.