søndag den 8. januar 2012

Tilbageblik på Blogland

Her omkring nytår (og i tiden efter) er det ofte vi lige stopper op og tænker tilbage på året der gik.

Min blog Dqpage har kun eksisteret siden slutningen af august - og det er jo egentlig ikke ret længe.
Men det føles for mig som om jeg har blogget rigtig længe - samtidig med at jeg også godt ved jeg er 'new kid ind the blog'.

Dqpage er tænkt som en sammenfatning af de ting, der for mig er livgivende.
Hensigten var at have et bevidst fokus på hvad der er sjovt og inspirerende at beskæftige sig med.
Og det kan jo være forskelligt fra person til person.
 For mig bliver det et skønt rodsammen af strik, have, mad, billleder, glas, bøger - ja alt muligt.

En ting er så også at skrive om sit eget - det giver fokus.
Og det man fokuserer på, er det der bliver mere af (tænker jeg).

Noget andet er også den respons man får fra andre der læser ens blog -
og I skal vide, at alle jeres kommentarer bliver læst med glæde og fornøjelse,
og at jeres respons betyder rigtig meget.

Så tak til alle mine læsere  :o)

uden jer ingen blog. 
Så er der lige den vinkel der hedder,
at der er masser af inspiration at finde rundt om på alle jeres blogs.

Ja jeg skal da lige love for, at der er noget at hente.

Og det er lige det dette, og de næste mange indlæg herinde vil komme til at handle om.

Ingen nævnt, ingen glemt ..
- men jeg vil alligevel prøve at huske inspirationskilden, der hvor jeg kan. 
D-vitaminet opdagede jeg fx ved at læse med hos en af mine medbloggere.
Mon det var Ulla ?
I hvert fald fandt jeg frem til denne opskrift, der udfordrede ved at være på engelsk.
opskriften fandt jeg på 
hvor jeg også fik en profil. (monaelisabeth)

Se det var også nyt.

Jeg er så småt ved at bygge en side op derinde  - og det er også en ny verden der åbner sig.
Det er jo en guldgrube!
Garnet her er fotograferet hos Bettekun.blogspot.com, da jeg var der for at købe Geilsk til D-vitaminet.  Geilsk var også ny for mig. (og sælges i øvrigt i Bettekuns webshop)

Som I sikkert kan fornemme har der åbnet sig et par nye verdener for mig i min tid herinde
- på trods af at jeg har strikket i rigtig mange år.

Men strik er ofte en ensom beskæftigelse, og det pludselig at finde et forum, hvor man kan få ideer, dele erfaringer osv - det er meget værd.

Og så lige en til Ipad ejerne :  På Vogue Knitting kan man downloade en gratis app til bladet, som man kan downloade. Også dette fandt jeg ud af ved at være på blogrundfart herinde.
(kilde ? - tjae.. sommetider går det for hurtigt.. )

Som sagt - de næste dage vil jeg gøre mig flere tanker om min tid i Blogland..

Jeg vil også meget gerne være interesseret i at høre fra jer, fx hvad I har gjort jer af erfaringer, og hvad det har betydet for jer at være herinde.

2 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Det var godt du fik en blog, ellers havde vi jo ikke lært hinanden at kende, og så var vi ikke blevet blogvenner.

Britta sagde ...

Jeg blogger ikke selv. Ikke fordi jeg aldrig har lyst til at skrive, men mere fordi jeg er bange for at udsætte mig selv for (endnu) en forpligtelse, som bare vil komme til at ligge som et irriterende pres... Endnu en 'skal' ting.
Men så er det til gengæld dejligt at du slet ikke har det på den måde og er begyndt at blogge, for jeg får meget ud af at læse dine blogindlæg og se dine billeder - om de så er taget med telelinse/stativ eller ej. Dine billeder er tit fra dit sommerhus og omegn, og siddende her i min københavnerkontorstol er det altså rart at blive mindet om at jeg også jævnligt kommer et sted hvor der er natur, fred, ro og fuglesang.
At sige at jeg ikke er så interesseret i strikketøj er måske lidt af en tilsnigelse når jeg kigger i mit klædeskab og ser hvor meget af mit tøj der med tiden er 'faldet af' dine pinde. Så jo... Meget interessant - især op mod jul/fødselsdag ;o)
Sidst, men ikke mindst, er det skønt at kunne følge med i dit liv og dine gøremål set fra en lidt anden vinkel.
Á propos musvitter. Sidste sommer borede Michael et fuglehus op på en murstensvæg i 5. sals højde lige ved vores soveværelse. Ja, han satte nærmest livet på spil ved at hænge ud ad vinduet for at kunne nå. Måske bærer anstrengelserne alligevel frugt, for for ca 7 dage siden så han en musvit der vistnok var på vej gennem hullet. Desværre så den også ham, og skyndte sig væk... Vi håber den kommer tilbage og laver en bunke unger :o)