lørdag den 7. januar 2012

Sådan en kan man også få

Da jeg i julen handlede på saxo.com faldt jeg over denne lille Strikke Almanak.
Ja egentlig troede jeg, at det drejede sig om en strikkekalender - sådan en til at hænge på væggen - men det var en lille bog med forslag til strik til hver af årets 12 måneder for 2012.
Forfatter er Elizabeth Zimmermann, og almanakken er på engelsk.
Titlen er "Knitters Almanac - Projects for Each Month of the Year". 
Denne sweater kan man strikke i marts  :o)
Det er ikke kun opskrift der står under de enkelte måneder, men også noget om valg af garn, mængde osv.
 Almanakken bringer også forfatterens personlige erfaringer med strikkeprojekterne.

Vinterens vanter foreslår forfatteren man starter på i maj, så man har god tid.
og det giver mening, når man ser de smukke mønstre vanterne er strikket i. 
Dette shawl foreslås til Juli, idet det er god rejse-strik .. 
Disse lange uldne underbukser foreslås som et projekt til september.

Det er en fin lille bog, som jeg er glad for jeg købte.

Ellers så strikker og strikker og strikker jeg på min Rubinrøde Drøm.
Desværre synes jeg jo ikke jeg kommer nogle vegne.
Det er lange omgange og kjolen vokser kun langsomt frem.
Tålmodighed, tålmodighed ..

- og tid .. 
Her er mit fugletræ fotograferet ud af vinduet med det teleobjektiv jeg fik i julegave.
De små musvitter er der, skønt de er svære at se på billedet.

3 kommentarer:

Britta sagde ...

Hmmm, jeg har dig under mistanke for ikke at bruge stativet med dit lille objektiv?
Jamen god arbejdslyst med strikketøjet...

Fru Knudsen sagde ...

Godmorgen. Jeg har tidligere hørt om denne forfatter, det kørte rundt med hendes bog/opskrifter for et par år siden. Bl.a. February Lady Sweater. Hende skal vi huske næste gang vi skal skrive ønskeseddel til jul
Go´ søndag til dig.

Berit sagde ...

Det er en rigtig god lille strikkebog med anekdoter og fortællinger om strik. Elisabeth Zimmermann er næsten kult i mine øjne! Nyd bogen og dens finurlige historier og opskrifter.