mandag den 16. januar 2012

Mens vi venter på den rubinrøde ..

 Mens den rubinrøde lader vente på sig, synes jeg jeg ville vise jer denne Chanel Jakke. 
Jakken er fra bogen 'Klassisk Strik' af Erika Knight, og  jeg strikkede den til min mor i sommeren 2010. 
Jakken er strikket i silketweed, og som jeg husker det, var det på pinde nr. 4.
 Da jakken var færdig, var vi så heldige at finde dette sølvspænde til den i Seljord i Norge. 
Spændet passer perfekt, synes jeg.
 Dette er bogen modellen er taget fra ..
 Og her originalfoto fra bogen. Som I ser, har jeg udeladt brystlommerne. 
Jeg synes egentlig det blev for mange lommer. 
Og på originalmodellen er der heller ikke noget spænde. 
Og endelig fik jeg mig taget sammen til at bestille mærker til at sy i strikketøjet.
Jeg bestilte hos ikastetiket.dk , og det var både billigt og nemt.
Det giver lige det sidste finish at kunne sætte et mærke i det færdige strikketøj (selvom jeg erkender, at mit mærke blev lidt stort til at sidde i nakken).
Måske skulle jeg finde ud af en anden placering ?
Inden jeg kaster mig ud i at sy etiketter i alle mine færdige ting.

6 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Den er virkelig en meget smuk jakke. Er sikker på at den klæder din mor..
Nogle gange er det bare helt rigtigt med klassisk!

Frk.Bogorm sagde ...

Hvor er den flot!
Og hvor er det cool med de mærkater med dit navn på. Hvis jeg strikkede sådan nogle smukke ting, ville jeg nok overveje noget på størrelse med rockernes rygmærker, bare for at blære mig!

Balles Bazaar sagde ...

En meget smuk jakke. Det har da været lidt af et arbejde.
Mærkerne gør sig godt. Jeg sætter mine i nakken, udenpå. Har også sat nogle i siden, på ærmet eller rundt om ribkanten.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det en smuk jakke - og spændet er fuldstændig perfekt til den model :-)

Tak for din hilsen - den "lille fyr" du husker er lillebroderen og han er kun 19, så jeg ville nok lige skulle vænne mig til det, hvis han skulle være far ;-) - det er heldigvis storebror, der skal være far og det er virkelig stort at skulle være farmor, synes jeg. Ha´ en god aften :-)

Randi B. Jensen sagde ...

Sikken en fin jakke, du har strikket til din mor og spændet deri er jo bare perfekt - mon ikke hun er glad for den.
Jeg har også overvejet at bestille mærker, for jeg kan se, det bare lige giver den sidste finish på tingene, men jeg kan bare ikke bestemme mig for, hvad der skal stå på dem :-)

strikkeentusiasten sagde ...

En smuk jakke til din mor og spændet er jo helt perfekt til sådan en model, kan godt forstå du har udeladt brystlommerne.

Kh Jane