lørdag den 28. januar 2012

I tråd med verden


Som jeg var inde på i mit indlæg om Kino i Fjerritslev igår, der der i øjeblikket en ganske særlig udstilling på loftet over Kino.

Det drejer sig om udstillingen 'I tråd med Verden', der udspringer af et flerkulturelt samarbejdsprojekt man kan læse mere om her:  www.itmv.dk 
I projektet indgår, at indvandrerkvinder viderefører kulturbårne håndarbejdsteknikker i samarbejde med danske designere. 

Udstillingen er rigtig spændende, og jeg kan da lige nævne, at den bl.a. var vist i forbindelse med den Københavnske modeuge i Bellacenteret, i august 2011.


Udstillingen er fleksibel i sin opsætning, og afpasses efter de givne rammer.
Siger det ikke bare lidt om folkene bag Kino i Fjerritslev, og det kulturliv Kino er ramme om, at de er i stand til at skaffe denne udstilling til byen ?


Om det er orkis eller hækling har jeg svært ved at vurdere,
men smukt er det.


Prøv lige at se dette her ..
Mon ikke der er en eller anden her i blogland der kunne have lyst til at gøre dette efter ?
Unikt er det, og perfekt helt ned i detaljen.


Denne hat var svær at fotografere, fordi den hang ud til vinduet. 
Men jeg fik dette billede fotograferet ind mod rummet - med lyspæren som den pris, der måtte betales.
Men rigtig, rigtig smuk hæklet sommerhat.


Og prøv lige at se dette halssmykke. 
Fantastisk håndarbejde !


udstillingssøjle ..


fine hæklede smykker ..
(eller er det orkis ?)


Flere af slagsen.
I dette tilfælde armbånd  + et par halssmykker.


Og se lige denne..
mon ikke vi har lidt at leve op til ?


Her et vue ind over udstillingslokalet.
Som I kan se, er rummet ikke stort, men det virker rigtig fint med de udstillede genstande.
Udstillingen er åben i forbindelse med at biografen er åben.


og for jer, der måske ikke lige kommer omkring Fjerritslev
kan jeg sige, at jeg hørte i min øresnegl
at den skulle videre til kvindemuseet i Århus i uge 6 og 7.

Den Rubinrøde ? ja ja ja, jeg skal nok .. 

6 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Der er heldigvis mange ildsjæle rundt omkring i de mindre byer - det er Kino jo et godt eksempel på :-)
Meget fin og smuk udstilling :-)

Bettina Holst sagde ...

Sikke mange fine ting der er poduceret. Kan specielt godt lide de hæklede øreringe ;-)

Fru Knudsen sagde ...

dejligt er det med ildsjæle, her i mit udkants dk, har vi også ildsjæle som driver www.klovborgkino.dk. Apropos ildsjæle, så var min farmor een af slagsen, hun lavede det fineste orkis, og det er bestemt ikke hendes skyld, at jeg ikke mestre kunsten, og det ærgre mig meget.
Iøvrigt håber jeg, at denne kommentar går igennem

strikkeentusiasten sagde ...

Virkelig smukke billeder fra en spændende udstilling, jeg stiftede (meget) kort bekendtskab med orkis for mange år siden...jeg ved faktisk ikke hvorfor det ikke lige fangede mig...for det er jo utrolig smukke ting der bliver fremstillet.

kh Jane

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor er det smuk og inspirerende, selvom det er nok så anderledes, end det jeg normalvis laver.
Smukt håndarbejde, som fortjener sin egen udstilling.
tak for kigget ;o)

diy se her hvordan sagde ...

Ser ud til at være en rigtig spændende og inspirerende udstilling.