tirsdag den 17. januar 2012

Fra de gamle fotos


I perioden fra 60'erne og - ja faktisk indtil nu -, har min far været en ivrig amatørfotograf.
Der har ligget en guldgrube af fotos og negativer hjemme i gemmerne, 
og nu har min søster scannet dem ind digitalt.  

Det er rigtig sjovt at gense disse gamle fotos. 

Hvert billede fortæller sin historie. 
Nogle genkalder erindring og minder fra en svunden tid ..
og det at se billederne idag kan godt give en anderledes eller udvidet forståelse af tiden dengang, og mange detaljer som vi ikke har tænkt på længe kommer frem i et andet perspektiv.
Det kan fx være det tøj vi gik i, hvordan vi boede, små og store oplevelser . 

Og så er der de fotos, der taler helt deres eget sprog, uafhængig af kontekst.

Se engang dette billede af min farmor. 

hvad tænker hun mon på ? hvad ser hun mon ud af det vindue ? 

For mig er det sådan et billede, der kan skabe nye historier .
(Det må være taget engang i 60'erne.)

Er  der mon andre af jer, der har sådan en ballast af fotos med i barndomsbagagen ?

Nu må jeg videre med den rubinrøde .. 
  

2 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Det er en guldgrube du har, sikke et arbejde din søster har lavet.

emmy sagde ...

Tak fordi du har meldt dig som fast læser af min blog.

Jeg har selv en del gamle billeder liggende og håber på at få dem scannet ind - Hvor er det et smukt billed af din farmor.

Jeg har meldt mig som fast læser af din fine blog:O)

KH Emmy