onsdag den 25. januar 2012

Fotosafari i Snekkersten og nyt om den Rubinrøde

 De sidste par dage har jeg været på efteruddannelse i Snekkersten. 
Vejret har bare vist sig fra sin flotteste side.
Derfor måtte jeg tage disse fotos.
 - dette ovenfor var min udsigt ud over Øresund ved solopgang.
 Dette fra Snekkersten strand blev taget i frokostpausen .. 
(jeg har faktisk medkursister der benyttede lejligheden til en frisk dukkert !! )
brrrr.... siger jeg bare ! 
 Her er solen ved at gå ned efter en dejlig solskinsdag.
 Denne frysende marguerit fandt jeg i en have ..
En flok frysende vintergækker fik jeg ikke lige foreviget.

(når jeg nu nævner dem, er det fordi jeg straks lægger mærke til, at blomsterne i Nordsjælland er længere fremme end herhjemme i Nordjylland - sikkert ikke nogen fordel, nu frosten kommer).
Jeg så også knopper på nogle (vel optimistiske) træer ! 
 Her er udsigten mod Sverige, fotograferet mens jeg gik mod Helsingør.
Og her en flok frysende måger.
Jeg beklager den grynede kvalitet - forklaringen er, at jeg forsøgte at zoome, og at autoindstillingen ikke lige kunne finde ud af hvad den skulle fokusere på, nu hvor vandet bevægede sig.

Bulletin fra den Rubinrøde:  den måler nu 55 cm, og mangler 12 cm til ærmegabet.
Jeg bliver stædigt ved - og ved - og ved .. 
Den SKAL være færdig til brug inden vinteren er omme ! 
Jeg har nu strikket på den i 5 uger ! 

4 kommentarer:

Frk.Bogorm sagde ...

Smukke billeder!
Ja vi er bare længere fremme her i Nordsjælland :-)

Fru Knudsen sagde ...

Så fine og stemningsfulde billeder.
Go on med den rubinrøde, så når du i mål, og jeg fornemmer, at du brænder for den der rubinrøde

KROnPRINSESSENE sagde ...

NYDELIG landskap...
Her blåser det så vi må holde på både lue og bildører i dag ;)
Kjekt du la igjen en hilsen hos meg, så fant jeg deg også!
Klem May Helen

Kom så igang sagde ...

Rigtig smukke billeder fra Snekkersten. Vi har også små margueritter i græsplænen her i Viborg