mandag den 2. januar 2012

Et mysterium opklaret

Med det nye år kom opklaringen af en lidt mystisk tildragelse juleaften.


Da jeg åbnede julegaven fra mine gode venner, der er flyttet til Sverige,
var det denne bog om Vasa Skibet, der åbenbarede sig.
Og hvorfor nu det ?
stor var min undren ..
hvad kunne tanken mon være ?
nok er jeg historisk interesseret, men jeg har ikke været så meget omkring det Svenske
og ikke så meget marine historie ..
måske synes vennerne det var en mangel ?
og  måske kunne der være en bagtanke om at jeg skulle introduceres til noget ærke-svensk ?
eller måske var gaven simpelthen  blevet forbyttet ?
et eller andet mystisk var der ..


jeg forsøgte mig med en takke sms med ordlyden 'tusind tak for Vasa bogen'
Det fik ikke en klokke til at ringe ..
Og jeg hørte intet fra Sverige
Før den 31. hvor  jeg fik en opringning fra min storgrinende veninde, hvis far juleaften havde åbnet for en strikkebog, som han heller ikke fattede han fik .. 
Nu er sagen opklaret og bøgerne byttet tilbage.


Jeg har til min store glæde fået min rigtige julegave
- en bog om at sticka og virka med Rest Garn, skrevet af Sanna Votaren.


Og den er FED !


Hanne har også skrevet om den på sin blog  hannerimmensuniversconebane.blogspot.com/
og dengang må jeg da ærligt indrømme at jeg mærkede en snert af misundelse..
for jeg har et eller andet med bøger  :o)
og især gode, lækre, farvestrålende strikkebøger.
Se bare disse vanter .. 
Eller denne poncho .. 
For slet ikke at tale om denne jakke.
Ene forskellige garner i forskellige mønstre .. 
Et eksempel på diagrammer til jakken..
Og se lige disse fede underbukser !
(jeg har truet søsteren  ;o) 
Og denne super kjole i forskellige farver, som den glade julegavegiver selv kastede sig ud i aftes, da hun lige mente hun manglede et strikkeprojekt  ;o)


Der er masser af gode ideer i bogen ..


Så mon ikke 2012 kommer til at bringe masser af strik i restegarn ?
Nu hvor jeg har lavet min nytårskavalkade for strik i 2011 (indlæg 31. dec), vil jeg en af de nærmeste dage forsøge at skabe mig et overblik over planlagt strik.
Sommerhuset er fyldt op med garn til alverdens påtænkte ting og sager - det eneste jeg mangler er overblik over hvad det i grunden er jeg har tænkt mig at skulle have lavet ;o)
det kommer forhåbentlig en af dagene.
Godt nytår til alle..
I morgen starter hverdagen ..


3 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Godt mysteriet blev løst! Den bog er vist lige noget for dig. Ponchoen er jeg helt vild med. Glæder mig til 2012 kavalkaden

Hanne Rimmen sagde ...

Ja, jeg stor griner stadig..
Ærgerligt at jeg ikke så nogen af jer i hovedet, da I pakkede jeres respektive bogpakker op.
Her syntes jeg, at jeg var smart at få dem pakket i forskelligt papir i butikken. Manglede blot at notere mig i hvilket papir :0))))

Frk.Bogorm sagde ...

Heldig at du fik den rigtige bog!