fredag den 27. januar 2012

En hyggelig Kino der kan lidt af hvert


Kino i Fjerritslev i Jammerbugt kommune er noget særligt. 

Ikke så meget på grund af de film de viser, 
men på grund af det det, at de overhovedet er i stand til at vise film, 
og på grund af at man er i stand til at have en biograf i en så relativt lille by som Fjerritslev.

At det kan lade sig gøre, skyldes at Kino drives af en engageret gruppe af frivillig arbejdskraft, 
og at der eksisterer en støttekreds i byen, ved navn 'Kinos venner'.

Så imponerende nok står Kino ikke tilbage for de store biografer i andre byer.
 Kino er omdrejningspunkt for et aktivt og engageret publikum,
og medvirker til, at der skabes et levende lokalmiljø i og omkring byen.

Filmene der vises er nye, og de spiller i en uge ad gangen.
Og der foregår mange andre ting end blot at vise film.

Sommetider afholdes der foredrag og musikalske indslag i forbindelse med filmfremvisning


og forbindelse med Kino er der en hyggelig café,
hvor man fx også kan købe gamle filmplakater.

Biografsalen er ny-restaureret, men her fik jeg desværre ikke fotograferet idag


For mit ærinde var egentlig slet ikke at se Kino,
men at se noget helt andet, der knytter sig til Kino.

På førstesalen sker der nemlig også spændende ting og sager.

Her holdes skiftende udstillinger med tilhørende ferniseringer.

For et par år siden havde jeg selv en udstilling i Kinos Galleri, hvilket var rigtig hyggeligt, 
og nu er der helt aktuelt er der en yderst spændende udstilling der hedder 
'I tråd med Verden'.

Denne udstilling vil jeg skrive mere om i morgen ..


Men her får I lige en lille introduktion:

'I tråd med verden påbegyndtes i marts 2010 som et projekt- samarbejde mellem Dansk Røde Kors, KEA-Københavns Erhvervsakademi og Dansk Mode & Tekstil.
Geografi: Netværkets centrale enhed er i Ishøj og her udover er der kvindegrupper tilhørende netværket i Rødovre, på Nørrebro og på Vesterbro. Se mere på www.itmv.dk

og jeg kan afsløre, at jeg glæder mig til at vise jer billeder af de fine ting jeg så der
(og som nok kan forventes at  inspirere en eller anden håndarbejds-blogger ;o)

Og nu må jeg hellere komme videre med den rubinrøde .. 

3 kommentarer:

Frk.Bogorm sagde ...

Spændt på at se mere i morgen!
God weekend :-)

Hanne Rimmen sagde ...

glæder mig til at læse mere og se billeder i morgen ;o)
Er vild med dit nye "profilbillede". Meget, meget smukt.
Hvor har du taget det?
Knus
PS. Får helt hjemve ;o(

monaelisabeth sagde ...

hej Hanne
(det kan jeg jo sige til jer begge to ;o)
I kan læse allerede nu ..
vedr. 'profilbilledet'
så er det såmænd et af de gamle fotos min far tog i 60'erne. Det er taget nedenfor hvor min mormor boede.
hilsen Mona