søndag den 15. januar 2012

Den Rubinrøde og et mareridt

 Jeg strikker, strikker, strikker OG strikker ...

og alligevel er jeg kun nået at strikke 38 cm på den Rubinrøde. 
Det skal siges, at jeg startede den 19. december - men det er også snart en måned siden.
(Model Rubinrød Drøm, fra Kreativ striks efterårs udgave)

Den langsomme progression kan skyldes, at jeg startede ud med 576 masker, og indtil nu kun har taget ind 3 gange. Det foregår i alle vrangmaske striberne hver 34 runde.

På den måde kommer indtagningsrunderne til at fungere som en slags små 'landemærker' der  giver håb om, at jo længere jeg kommer op, jo hurtigere kommer det til at gå på runderne. 
Her er mønsteret lidt tættere på.

Det er ret ukompliceret at strikke, så det er udmærket tv-strik.  For de tålmodige  ;o).

Farven er ikke så cyklamen, som det kunne se ud til på billedet. 
Garnet, Japonica, der er 70 % silke og 30 % uld, er rigtig lækkert at strikke af. 

Ja - man kunne jo tro, at den Rubinrøde var mareridtet så langsommelig som den er at strikke. 

Men det mareridt jeg sigter til er, at jeg i aftes oplevede at mine google konti, herunder min blog, blev deaktiveret. Pludselig eksisterede det bare ikke, og alt var lukket.

DET var ikke sjovt ! 

Årsagen hertil kender jeg ikke. Pludselig, mens jeg lige var rundt i blogland, blev jeg smidt af, og herefter var alle konti som sagt lukkede. Ingen årsag, ingenting.
Fornemmelsen af at være blevet slettet fra jordens overflade var udtalt. 

Kun med hjælp fra min nørdede søster er jeg her nu igen. (tak til Britta)

Hvis nogen har oplevet ikke at kunne finde mig herinde, har I her forklaringen :o).
Nu er jeg tilbage på 'sporet' igen. 
Og håber jeg bliver her  :o)

11 kommentarer:

Pia sagde ...

Den ser ud til at blive flot. Jeg kender godt garnet og det er bare MUMS! Jeg har ikke oplevet det du har og jeg håber både for din og alle andre bloggers skyld at det var en engangs-oplevelse.

Fru Olsen sagde ...

Ja, dét håber jeg også. Underligt med den teknik, den lever sommetider sit eget liv!

Fantastisk så tålmodig du er mht. strik :-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Den blir lekker! Det er klart det tar tid, med mønster og over 500 masker. Det går framover, hold ut bare. :)

Skummelt med bloggen, godt du fikk fikset det igjen.

Ha en fin uke! :)

Randi B. Jensen sagde ...

Flot mønster du strikker, kan godt forstå, at det tager tid :-)
Der sker vist nogle underlige ting på Blogger for tiden - jeg har et par stykker, som jeg ikke kan få lov at kommentere hos - der kommer bare en blank hvid side frem, når jeg trykker på "kommeentar" - heldigt, at du blev hjulpet tilbage.

Merete sagde ...

Jeg håber også at du bliver her. Den kjole bliver skøn, farven er også skøn. Glæder mig til at se den færdig.

Fru Olsen sagde ...

Som vi har snakket om, har jeg lagt et par armbånd med pink i min butik på www.amio.dk/butik/323 - måske kan du bruge et af dem?!

Fru Knudsen sagde ...

Fornemmer jeg, at din tålmodighed er kommet på prøve, både med den rubinrøde og med bloggen. Jeg synes også sommetider at der sker mystiske ting omkring bloggen

Kirsten sagde ...

Ja, den blog lever nogen gange dens helt eget liv - men jeg håber da ikke at opleve at blive slettet fra blogslands overflade!
Skønt strik du har gang i, og rigtig mange masker på forholdsvis små pinde, så vidt jeg kan fornemme ;O)

Lea sagde ...

Din Rubinrøde Drøm bliver så smuk!!!!

Jeg har også problemer med bloggen og kommentarer for tiden. Idag lykkes det dog med kommentarerne :-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Godt at du er tilbage:))
Og godt at du er tålmodig. Den skal nok blive flot den kjole..

Stine

Frk.Bogorm sagde ...

Glad for at du findes!
Jeg holder mig til mine karklude, der skal jeg kun slå 76 masker op... eller hvor mange det nu var :-)