tirsdag den 13. december 2011

lys i decembermørket

Sådan en trøje vil jeg også strikke !

Og det kommer jeg til.
For min søde veninde Hanne på http://hannerimmensuniversconebane.blogspot.com/ har købt garnet til mig. Og da ikke nok med det : det var også hende der havde opskriften  :o)  i bogen 'Digt i masker' af Solveig Hisdal. Hanne skriver om bogen på sin blog idag, og jeg kan næsten ikke vente med at få fingre i garnet og komme igang, selvom der også er andre artige sager på min 'To do' liste'

Og jeg vil da også lige sige, at det lige lysnede at få denne besked ! 
Jeg er nemlig ikke helt fri for at have ondt af mig selv. 

Havde alt gået efter planen, var jeg nu på Sjælland på vej til efteruddannelse. Men sådan skulle  det ikke gå, for denne forkølelse har bidt sig fast. Det endte desværre med et par sygedage mere.

Et tilbageslag - både for mig og for søstertrøjen .. 

Billedet af den bliver derfor en reprise. 
(Og det samme gør julegyseren).

Nok lysnede det igår - jeg fik strikket begge ærmer på, og afsted det gik.
Lige indtil jeg opdagede at jeg havde lavet en fejl. Jeg havde stoppet udtagningen på ærmerene  på 90 masker, hvor der skulle have været 106.  Så jeg har været igang med at trævle op, og er nu ved udtagningen forfra.  Det blev en ommer, for jeg vidste, at jeg ville ærgre mig, hvis ærmerne kom til at stramme på hende, og hun derfor ikke blev rigtig glad for trøjen.

Endnu engang må man sige det er held i uheld med de sygedage - lige hvad angår strikketøj - for ellers er jeg rigtig ked af at jeg ikke kom afsted på uddannelse, som jeg havde glædet mig til.  :o(

 Et lille (lucia) lys her på den grå-mørke decemberdag.



Vælg en fil



3 kommentarer:

Britta sagde ...

Smuk smuk trøje. Den kan jeg godt forstå du glæder dig til at komme i gang med, og hvad trøjen til søster den yngre angår, så er jeg sikker på at hun sætter pris på to ærmer - og at de passer :o)
God bedring. Glæder mig til at se dig og håber du er rask til den tid.

Ulla Røjkjær sagde ...

Det er en eventyrlig smuk cardigan. Jeg har selv bogen og har aldrig strikket noget fra den, bare nydt de smukke billeder, måske jeg skulle finde den frem igen og se at komme igang..

PS: god bedring...

Hanne Rimmen sagde ...

Håber at du sender en opdatering på Julegyseren.
Det er sørme så spændende ;o))
Knus Hanne