mandag den 26. december 2011

Julen har bragt

Julen har bragt masser af hygge, god mad, traditioner, glæde, en overflod af gaver
og julestemning.

Jeg fik masser af skønne julegaver, og af de mere blogrelaterede kan nævnes :
En telelinse til min iphone fra min søster.
Nemt og praktisk, lige til at have i håndtasken.
Og skulle jeg ryste på hånden, er der et smart lille stativ at montere på.
Den anede jeg ikke jeg ønskede mig - nej faktisk vidste jeg slet ikke at den fandtes..
Men jeg er rigtig glad for den, og glæder mig til at få den i brug.
Og mon ikke det kommer til at kunne mærkes her på bloggen ?
Fra min veninde Hanne http://hannerimmensuniversconebane.blogspot.com/  fik jeg dette skønne håndgjorte etui til strikkepinde.  Læg lige mærke til de søde broderier - Hannes produkter har altid høj kvalitet  :o)
og det var lige hvad jeg ønskede mig  :o)
Sådan ser den ud indeni ..
masser af rum til strikkepindende - både de lange, og dem til strømper.
Og en som en lille fix detalje, havde Hanne monteret en saks der passer i farven til stoffet  :o)
jeg kunne ikke vente med at indrette den, så nu har mine strikkepinde fået et sted at bo, så de ikke længere behøver at ligge og rode rundt i den dumme plasticpose.
En dejlig gave at få.
Tusind tak, Hanne. 
Og så fik jeg jo også denne strikkebog, som jeg havde ønsket mig.
Jeg har tidligere haft den hjemme fra biblioteket, og det resulterede bl.a. i Sukkertrøjen.
Men nu var den kommet i ny udgave, og så røg den på ønskesedlen.
Og søsteren fangede hurtigt op ..
Se lige denne kjole - mon ikke den kunne finde vej til pindene til sommer ? 
Nå ja, og så var der lige denne her fra mig til mig.
En strikkebog af Charlotte Kaae, der har bloggen  http://knittingbykaae.blogspot.com/
mange af jer har måske fulgt Charlottes julekalender ?

Og hvad der så lige skete efter jeg idag havde læst Madam Munchs blogindlæg på http://bodilmunch.blogspot.com/
vil jeg bringe in another afsnit.

fortsat glædelig jul derude. 

3 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt at høre, at du har haft en god jul, og sikke gode gaver, du er blevet beriget med.
OGSÅ FORTSAT GOD JUL TIL DIG

Hanne Rimmen sagde ...

Kæreste Mona
Sikke fine gaver du har fået. Det bliver jo snart mange bøger, jeg må ha' kigget i ;o)
OG, så kunne du bruge etui'et til strikkepindene. Hvor er jeg glad for det ;o)
Der er ikke noget som orden, der kan bringe ro i sindet/julefred.
Må du fortsat nyde dine rolige juledage med strikketøj og hygge i sofaen.
Kh. Hanne

Judith sagde ...

Takk for hyggelig kommentar hos meg:-)
Det jeg oppdaget da jeg skulle lære minsten min og fetteren hans å strikke, var at det faktisk var en fordel å være venstrehendt. Minsten fikk et veldig godt grep om tråden på venstre pekefinger, han mistet den ikke slik som fetteren slet med. Den fordelen brukte jeg for alt det var verdt når jeg skulle motivere. Begge to lærte seg kunsten, men tv-spill blir fortsatt foretrukket...

Ha ei fortsatt fin romjul. Kos deg med flotte strikkebøker.